szerző:
Gécs Dániel
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Világmegváltó újdonságok helyett folytatásokban és a fejlesztői kapkodásból lett hibák kiküszöbölésében látják a jövőt napjaink legnagyobb játékkiadói – talán így tudnánk összegezni az idei E3 szakkiállítás legfontosabb mondanivalóját. Az egyre nagyobb médiafigyelmet generáló játékshow persze most sem fukarkodott a meglepetésekkel, mutatjuk a legjobbakat.

Ha a focirajongók legfontosabb ünnepe az Európa- és világbajnokság, akkor a videojátékok iránt érdeklődők számára egyértelműen a Los Angeles-i E3 jelenti a totális eksztázisba esés helyét, időpontját, és nagyjából minden mást, ami a témával kapcsolatos lehet. Ekkor derül ki ugyanis, hogy egy-egy nagyobb fejlesztőcég min mesterkedett az elmúlt hónapok során, amit aztán egy nagyszabású expó falai között hoznak nyilvánosságra, stadionnyi érdeklődő előtt.

Egy új remény

Idén sem volt másképp. Noha a hivatalosan háromnaposra tervezett programsorozatnak nem volt része az EA saját konferenciája, az EA Play, mégis ez az esemény lett talán a legmeghatározóbb reflektorfény szempontjából: bemutatták végre azt a Star Wars-játékot. Ami éppen olyan, amilyennek a lassan két évvel ezelőtt piacra dobott elődnek is lennie kellett volna.

De az nem lett: a Battlefront ugyan pillanatok alatt képes volt magával ragadni az embert, a bugyuta, egysíkú, sokszor fárasztóan unalmas játékmenet viszont gyorsan éreztette hatását, és mindezt a filmszerű élmény sem volt képes megmenteni.

Nos, jó hír, a fentebb taglaltak minden bizonnyal egy másik univerzumban elkövetett hibák voltak, a Battlefront II ugyanis minden tekintetben hangulatosabbnak ígérkezik. Olyannak, hogy mi a játékmenetet taglaló videó első képkockái láttán rögvest fölkiáltottunk: na, ez kérem, egy igazi Star Wars-játék!

A hivatalos információk szerint a Battlefront II nemcsak vadonatúj tartalmat visz a már ismert univerzumba, hanem az eddig megjelent filmeket is kiegészíti majd.

További pozitívum, hogy a hetedik részben megismert fontosabb karakterek mellett az ismerős arcok is játszhatók lesznek, így egyebek mellett Finnt és Phasma kapitányt, de Reyt, Darth Mault, Yodát, mi több, Chewbaccát is irányíthatjuk majd.

Az EA egyértelművé tette többek közt azt is, hogy egyetlen letölthető kiegészítőért sem kérnek majd pénzt a novemberben megjelenő, egyébként végre egyszemélyes, tehát történetmesélős játékrészt is tartalmazó Battlefront II-ben.

Börtönszökés és új Assassins’s Creed is jön

Ha már EA Play: a sajtóesemény kétség kívül egyik legérdekesebb darabja az A Way Out, egy alapjáraton börtönből szökős program lett, amely csak első blikkre tűnt klisés akcióelemeket felvonultató videojátéknak. A felszín alatt ugyanis egy tartalmas, drámát sem hanyagoló program rejlik, melyben a szökés procedúrája csak egy dolog, a valódi izgalmak minden bizonnyal a szabad világban való boldogulás során kezdődnek majd.

Az akcióban is kifejezetten erősnek ígérkező A Way Out mind műfajban, mind pedig stílusban egyaránt igazi csemegének tűnik, amit a kooperatív játékmenet is tovább erősít: a gép által irányított karakterek helyett valódi, hús-vér társunkkal együttműködve kell majd olajra lépnünk, valamikor 2018-ban.

Ha már olaj: ha van játék, amire aztán bőven ráfért a bődületes mennyiségű újrakenés, az az Assassin’s Creed. A közelmúlt nem túl jól muzsikáló videojátékai, és a világsztárokkal tető alá hozott, meglehetősen gyenge mozifilm után nagyon is időszerű volt már egy tisztességes újrakezdés, erre pedig úgy fest, az idei E3 tűnt a legalkalmasabbnak.

A frissen bejelentett, Origins néven érkező epizód az ókori Egyiptomba kalauzolja majd el a játékosokat, méghozzá igen hamar, alig négy hónap múlva.

A fontosabb újítások közt a kezelőfelület letisztultságát és az újragondolt harcrendszert említenénk, utóbbi az eddig megjelent, csekély számú videók alapján is szemmel látható változtatásokon esett át.

Jó hír a Pókember-rajongóknak…

Alig egy évvel ezelőtt még csak pletyka szintjén létezett, nem sokkal később pedig hivatalosan is megerősítést nyert: a Sony az Insomniac Games-szel karöltve játszható verziót készít a képregényvilág egyik legmeghatározóbb szereplőjéről, Pókemberről.

Az első előzetest látva mi konkrétan ámultunk a gyönyörtől, annyira moziszerűnek tűnt az egész.

A Spider-Man címet viselő munka igazi nyaktörő mutatványokat ígér, erről már ki is adtak egy hosszabb, 9 percnyi gameplayt bemutató előzetest, melyben az új hős mozgása mellett a párharcok során kamatoztatható, látványos kombókat is szemügyre vehetjük. Utóbbi kapcsán fontos: mivel a programmal elsősorban a gyerekeket célozzák, így az ütés-verés szigorúan az ellenoldalon lévők harcképtelenné tételére szolgál majd, gyilkolászásról szó sincs.

A program kizárólag PlayStation 4 és PlayStation 4 Pro konzolokra érkezik, egyebek mellett szabadon bejárható, nyüzsgő, élettel teli várossal, és a jelek szerint egy igazán csavaros sztorival. Az egyetlen hátulütő a megjelenés ideje lehet: leghamarabb csakis jövőre vethetjük ki rá a hálónkat.

...és a háborús hősökért odáig lévőknek

A Wolfenstein neve többek számára ismerősen csenghet, hiszen, mindent egybe véve, csaknem 40 éve velünk élő játékról van szó, a széria első darabja a ’80-as években kezdte meg hódítását – hatalmas sikerrel, persze.

Egy ilyen életút pedig tartogat néhány elvarratlan szálat, ahogyan a The New Order (kritikánkat itt olvashatja) folytatásaként most bejelentett Wolfenstein II: The New Colossus is. A történet főhőse – jó szokáshoz híven – természetesen ezúttal is Blazkowicz kapitány, aki, mondjuk úgy, megint beleköt a nácikba.

A program a korábbi epizódhoz képest is látható változtatásokon esett át, ám legfontosabb tulajdonságát szerencsére sikerült megőrizni: méghozzá az agyatlan, de mégis hihetetlenül szórakoztató, szituációtól függő aprítást. Slusszpoén: már októberben megjelenik.

Megmutatták az új Xboxot is

Az idei E3-ra időzítette régóta pletykált, eddig csak Scorpio néven emlegetett erőgépét a Microsoft. Az Xbox One X nemcsak papíron hoz jelentős teljesítménynövekedést: a gép által produkált játékbeli (vég)eredmény az ígéretek szerint 40 százalékkal nyújt magasabb teljesítményt 4K/60 fps élménnyel, nagyjából minden fronton.

A teljesítménynek viszont ára is van: az alsó hangon is 160-170 ezer forintnak megfelelő összegért beszerezhető gép bár valóban gamer pc-hez közeli kategóriát képvisel, ezzel az árazással alighanem sokakat elijeszthet a Microsoft, pláne, hogy a Sony aktuális csúcsgépén, a Prón is száz dollárral olcsóbb árcédula lóg. Igaz, a számítási teljesítmény ott gyengébb is valamivel.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.