szerző:
hvg.hu

Két távoli országban már már hónapok óta teszteli a Facebook a messengeres reklámokat. Most látták elérkezettnek az időt, hogy világszerte többeknél jelenjenek meg hirdetések az üzenetküldő alkalmazásban. Mutatjuk, hogy néznek ki.

Mint tudjuk, mindennek megvan az ára. A népszerű, ingyenes webes szolgáltatások használatának például az, hogy cserébe több-kevesebb reklámot kell megtűrniük a felhasználóknak. A Facebook üzenőfalán és környékén már régóta megszokottak a hirdetések, ám mostantól egyre többen találkoznak majd velük a Messengerben is.

Az ausztrál és a thai felhasználók már január óta láthatnak reklámokat a Messengerben. Úgy tűnik, hogy a Facebook meg van elégedve a kétországos tesztelés eredményével, ugyanis friss bejelentésük szerint július végétől világszerte megkezdik a hirdetések megjelenítését az üzenetküldő appban. A reklámokat egyelőre nem mindenki, csak a felhasználók szűk köre látja majd minden országban.

A hirdetések nem a beszélgetésekben jelennek meg, de azoknál hamarabb láthatók lesznek: az alkalmazás megnyitása után, rögtön a nyitóképernyőn. Hogy ki milyen hirdetést lát majd, arról a vállalat a TechCrunchnak úgy nyilatkozott: ez függ majd attól, hogy az adott felhasználónak hány aktív beszélgetése van éppen, mekkora a telefonja képernyője és milyen annak felbontása. De nagyjából úgy láthatjuk majd a reklámokat, ahogy az alábbi videó mutatja.

Aki hirdetőként használná ki a lehetőséget, az itt kaphat választ minden kérdésére.

A messengerbéli reklámok megjelenése csak idő kérdése volt. A Facebook áprilisban jelentette, hogy már 1,2 milliárd aktív felhasználója van a Messengernek, így nem is csoda, hogy ekkora hirdetésibevétel-szerzési potenciált már nem hagynak kihasználatlanul.

Ha máskor is tudni szeretne a Messenger újításairól, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!