szerző:
hvg.hu

Egyelőre csak a fejlesztőknek szánt Chrome Canary-ban, de már megjelent a Google-böngésző új funkciója, a hirdetésblokkoló (vagy szűrő, attól függ, honnan nézzük). Sok weboldal számára lehet ez a vég kezdete, még úgy is, hogy lesz más módja a bevételszerzésnek.

Tavasszal lehetett róla hallani először, június elején pedig biztossá vált: a Google olyan funkciót fejlesztett a soron következő Chrome-böngészőbe, ami bizonyos esetekben jelentősen befolyásolhatja, egy oldalnak mekkora bevétele lesz az ott megjelenő hirdetésekből – vagy akár be is döntheti azokat.

A Google ugyanis saját hirdetésblokkolót épít a Chrome-ba – ami valójában nem is blokkoló, csak szűrő –, hogy a segítségével egy tisztább internetet hozzanak létre. A dolog lényege ugyanis, hogy csak azokat a hirdetéseket szűrné ki a funkció, amelyek túl idegesítőek/zavaróak a júzereknek – például egy felugró hirdetés, vagy automatikusan, hanggal együtt elinduló videós reklám. De persze azt, hogy pontosan mi minősül idegesítő reklámnak, a Google emberei döntik majd el. Segítségül pedig a Facebook, a The Washington Post és a világ második legnagyobb médiavállalata, a News Corp. küld majd embereket a "nagytanácsba".

©

A TechCrunch szerint a szakemberek elég jól haladnak a fejlesztéssel – olyannyira, hogy a fejlesztőknek szánt androidos Chrome Canary alkalmazásban már meg is jelent a funkció, vagyis mostanra már a tesztelés fázisába értek. Az appot bárki letöltheti a Google Play-ből, de ezt csak azok tegyék meg, akik biztosak a dolgukban – nekünk például többször is kifagyott az app.

Mindez ugyanakkor azt jelenti, hogy hamarosan elkészülhet a Chrome új verziója, amiben már benne lesz az újdonság. Kétségtelen, hogy az új funkció komoly hatással lehet az internetes reklámok megjelenítéséből élő weboldalakra, könnyen előfordulhat, hogy jó néhányat be is döntenek majd ezzel.

Más kérdés, hogy a Chrome fejlesztői egy olyan opciót is beépítenek majd a böngészőbe, amin keresztül a látogatók pénzzel támogathatják az általuk böngészett weboldalt, ezzel kompenzálva a hirdetések miatt kieső bevételeket. Hogy a pénzküldésre aztán hányan fognak rányomni, például egy hazaihoz hasonló pénzügyi erővel rendelkező társadalomban, azzal kapcsolatban sajnos nem túl jó előérzeteink vannak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.