szerző:
hvg.hu

Az amerikai kutatók által fejlesztett mesterséges intelligencia csupán abból meg tudta alkotni a játékot, hogy megnézte, mások hogyan játszanak vele.

Ha a mesterséges intelligenciát arra használjuk, hogy megtanítsunk nekik egy játékot, akkor általában valami ilyesmi végeredményre várunk. A Georgiai Technológiai Egyetem kutatói azonban egészen más oldalról közelítették meg ezt a fajta párosítást.

A The Verge beszámolója szerint a fejlesztők a Super Mario Bros.-t mutatták meg a mesterséges intelligenciának, hogy tanuljon belőle. A számítógép végig azt figyelte, hogyan játszanak a játékkal a felhasználók, ám nem azért, hogy megtanulja a játék megnyeréséhez szükséges stratégiát. A mesterséges intelligencia ehelyett képessé vált arra, hogy újra megalkossa Super Mario világát. Mindezt úgy, hogy a rendszer nem fért hozzá a játék forráskódjához, csupán a pixeleket figyelte. A végeredmény lehetne jobb is, de a mostani megoldás is már bőven remek.

©

A számítógép persze kapott némi segítséget is a feladathoz. Egyrészt egyfajta vizuális kézikönyvet a játékban szereplő "szörnyekről", másrészről pedig az objektumok elhelyezkedésével és mozgásával kapcsolatos információkat. Ezek után a mesterséges intelligencia képkockákra bontotta le a látott játékmenetet, majd olyan összefüggéseket keresett, amelyek megmagyarázták a látott reakciókat.

Ilyen volt például, hogy ha Mario épp a Goomba felett volt, majd néhány képkockával később a Goomba eltűnt. Mindebből jött az összefüggés, hogy ha Mario a Goomba felett van, az valószínűleg elpusztítja a szörnyet.

A program egyelőre csak 2D-s játékokkal működik, a kutatók szerint ahhoz, hogy a 3D-s játékokat is megértse a mesterséges intelligencia, jóval több időre volna szükség.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.