szerző:
hvg.hu

Egy jobb számítógép teljesítményét és a kézi konzolok legfőbb előnyét, a méretből adódó hordozhatóságot szuszakolta legújabb fejlesztésébe egy kínai gyártó.

A GPD HK kínai vállalat neve szinte senki számára nem csenghet ismerősnek, ezzel együtt hamar összegyűjtöttek 1,5 millió dollárnyi tőkét az IndieGogón futó, főként videojátékosokat célzó GPD WIN 2 termékükhöz. A noteszméretű, de teljesítményben egy teljes értékű Windows 10-es számítógép erejével rendelkező készülék a gyártói ígéret szerint olyan AAA címes játékokkal is képes megbirkózni, mint a Grand Theft Auto 5 vagy 2016-ban piacra dobott Doom.

©
©

Az eszköz egy 6 colos kijelzővel rendelkezik, könnyű, és az ígéretek szerint 6-8 órányi akkumulátorról való működést tesz lehetővé, mielőtt töltőre kellene tenni. A futtatni kívánt tartalmak gond nélküli megjelenítéséről az Intel Core m3-7Y30-as processzora, valamint az Intel HD 615-ös grafikus kártyája gondoskodik, 8GB memória és 128GB-nyi SSD társaságában.

A fejlesztők nem titkolják, hogy elsősorban a Sony-féle PSP és PS Vita termékek nyomába kívánnak szegődni legújabb fejlesztésükkel, miután a ma piacon lévő kompakt eszközök többsége szerintük nem képes megbirkózni a nagyobb számítási teljesítményt igénylő videójátékokkal. Nézzük is a listát, melyik aktuális játékok futnak el gond nélkül a WIN 2-esen.

©

A gép gyártásához 100 ezer dolláros (plusz)tőke összegyűjtését tűzték ki az ötletgazdák, de az előrendelések összértéke nagyon hamar megugrotta a millió dolláros szintet, már 2 millió közelében jár – és még hetek vannak hátra a kampányból.

A készüléket legolcsóbban 649 dolláros áron lehet előrendelni az IndieGogón, később 889 dollárba kerül majd. A szállítás ingyenes, így 164, illetve később 225 ezer forintos hazai árról beszélhetünk. A kiszállítást idén májusra ígérik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

hvg.hu Tech

Új betegséget ismert el a WHO: a mentális zavarok közé sorolták be a videojátékoktól való függést

Először jelent meg az Egészségügyi Világszervezet (WHO) különféle mentális zavarokat összegző kiadványa új verziójának első változatában a videojáték-függőség mint létező betegség. Mindez persze nem azt jelenti, hogy minden digitális produktum veszélyt jelentene az életünkre, de egy ilyen kaliberű jelentést, főleg, ha az a WHO-tól származik, tanácsos a komolyan venni.