szerző:
hvg.hu

Némi kreativitással valóban tetszetős képeket lehet készíteni az Instagramon, csakhogy egy most megjelent videó ennek éppen az ellenkezőjét sugallja: a felhasználók jelentős része lényegében másokat utánozva igyekszik még több lájkra szert tenni, ahelyett, hogy saját fantáziájára támaszkodna.

Valóban beszédes, ugyanakkor kicsit lesújtó videót tett közzé egy Oliver Kmia nevű filmkészítő. A felvétel arra próbál utalni, hogyan homogenizálja a kreativitást, és gyakorol szemmel látható hatást a kollektív viselkedésre az Instagram.

A filmes – a The Verge beszámolója szerint – éppen Rómában járt, amikor elszomorodva látta, hogyan teszi rabjává az embereket az online világ, miután a turistacsoport tagjait kivétel nélkül egyetlen dolog izgatta: minél több fotót készíteni a látottakról, majd azokat rögvest megosztani másokkal. És ha azt hinnénk, hogy a fotózás valamiféle lenyomat megőrzése céljából zajlott, tévedünk, Kmia szerint ugyanis ezen emberek többségét kizárólag „a lájkok utáni rohangálás” motiválta – mint bizonyára a legelvakultabb instagramozókat is.

A videó egyébként remekül mutatja be azt is, hogyan áldozzák fel egyesek a kreativitást a lájkszerzés oltárán: ahelyett, hogy saját fantáziájukra támaszkodnának, mások szokásait igyekeznek – durva megfogalmazással élve – lemásolni. Utóbbit a videón megjelenő, kis különbséggel ugyan, de lényegében kivétel nélkül ugyanarra a tematikára hajazó képek sokasága is igazolja. A legszembetűnőbbek az utazással és a bikini mutogatásával kapcsolatos tartalmak, azoknál ugyanis rendre ugyanazokat a dolgokat lehet felfedezni. A bikinisnél például vékony lányokat, gyakorlatilag ugyanabban a felállásban: behúzott has, kacér mosoly, egyik láb oldalra, fenék kitolva.

A videót készítő Kmia egyébként azt mondja, a kísérlet során számos olyan fiókkal is találkozott, amelyet eddig még nem hálózott be a tipikus "instagramos klisé".

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!