szerző:
hvg.hu

A leginkább szem előtt lévő vállalati márkák megítélését firtató amerikai felmérés szerint sokat rontott korábbi helyezésén az Apple és a Google.

A Harris Poll 1999 óta évente értékeli a száz leginkább szem előtt lévő vállalat reputációját, azaz megítélését. Az idei felmérésbe több mint 25 ezer amerikai felnőttet vontak be 2017 decembere és 2018 januárja között. A vizsgálat meglepő eredményt hozott az Apple-lel kapcsolatban: a cégek reputációját rangsoroló listán a tavalyi 5. helyről idén a 29.-re csúszott vissza, ráadásul 2016-ban még a 2. helyen állt. Az Apple-höz hasonlóan a Google is sokat rontott, a 2017-es 8. hely után most a 28. hellyel kell beérnie.

©

A Harris Poll vezérigazgatója szerint az okok között szerepelhet, hogy sem az Apple, sem a Google nem indított igazán figyelemfelkeltő eszközöket az elmúlt években, olyanokat, mint anno a Google Docs vagy a Google Maps, illetve az iPhone, iPad, iPod. Az iPhone X sem hozta meg azt az áttörést, amelyet az Apple remélt, a jubileumi eszköz értékesítése is alulmúlja a várakozásokat. Ezzel együtt az Apple bízik abban, hogy a 2018-as iPhone-generáció segít majd visszaállítani elismertségét.

A reputációs lista élén, mint már jó pár éve 2015-öt leszámítva, az Amazon végzett. A Microsoft jelenleg a 11. helyen áll, a Samsung a 35.-en, míg a Facebook az 51.-en.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!