szerző:
hvg.hu

Bár a Google egy időre kivonult a közösségi médiából, azonban a színfalak mögött nem hagyja ki a lehetőséget. Most épp egy játékokkal foglalkozó startup születésénél bábáskodik.

A Google (Alphabet) ernyője alatt létrejövő Arcade nevű cég alapítója és társtulajdonosa Michael Sayman, egy 21 éves „csodagyerek”, aki 17 éves korában kezdett gyakornokként a Facebooknál, majd 18 éves korában már termékmenedzserként dolgozott, és gyakran adott tanácsokat a tinik viselkedésével kapcsolatban a közösségi oldal vezetőségének.

Tavaly augusztusban átigazolt a Google-höz, termékmenedzserként a Google Assistant csoporthoz. Idén óriási lehetőséget kapott a keresőcégtől, saját vállalkozást indíthat (ez az a bizonyos Arcade), és büdzsét is kap a Google-től, így dolgozókat vehet fel, marketingre, tervezésre költhet. Cége olyan játékokat készítene, amelyeket baráti társaságok játszhatnának, azaz egyfajta játékközösség alakulhatna ki. A Google szóvivője ezt meg is erősítette, de konkrétumokat nem említett. Annyit mondott csupán, hogy egy nagyon korai kísérletről van szó, ezért nincs még túl sok megosztanivalója. Az Arcade egyébként az Area 210 divízió része, ahol kiválasztott alkalmazottak indíthatnak vállalkozásokat a Google-n belül.

A kép illusztráció
©

Annyit azért tudni, hogy az Arcade játékai nem fognak meglévő közösségi hálózatokhoz kapcsolódni, és az első közösségi játék nyáron fog bemutatkozni. A felhasználók a telefonszámukkal hozhatnak majd létre saját fiókot. A Google szerint mindez jó befektetés a közösségi hálózatba, ugyanis ha egy játék elér egy bizonyos felhasználói méretet, az már önmagában is közösségi hálózat.

A Google korábban egy kis időre visszavonult a „social mediától”, miután a Google+ (a Facebook klónja) nem lett igazán sikeres. A játékok viszont jó lehetőséget kínálhatnak neki, hogy betegye és akár megvesse a lábát ezen a területen.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!