szerző:

Korábban a pénzügyi, a számviteli és az IT-feladatokat középvállalati szinten még viszonylag egyszerűen meg lehetett oldani házon belül, mára azonban ez egyre kevésbé működik.

Az IT-területekre jellemző trendek folyamatos változása mellett a pénzügyi és a számviteli terület is egyre összetettebb lesz, a feladatok pedig egyre nagyobb szakértelmet igényelnek. Sok esetben a költségvetés megszorítása és a munkabérek emelkedése miatt a kkv-k talán még megtudják fizetni alkalmazottjaikat, a folyamatos továbbképzésüket és a megszerzett tudásuk frissítését már aligha.

Miközben a felhőalapú szolgáltatások és a mobiltechnológia miatt a pénzügyi és informatikai területen dolgozó szakemberek felé növekszik az elvárás, hogy tisztában legyenek ezekkel, és azt szakszerűen alkalmazni is képesek legyenek, a vállalatvezetők számára az új stratégiai kihívások egyre fontosabbá teszik, hogy fő üzleti tevékenységükre koncentráljanak. Erre az összetett problémára jelent megoldást az outsourcing, azaz a vállalatok egyes tevékenységeinek kiszervezése – hívja fel a figyelmet az RSM szakmai blog.

Nem csak spórolni segít

Az outsourcing szolgáltatók jellemzően képesek a magasabban kvalifikált, tehetségesebb munkaerőt magukhoz szívni, akik szélesebb rálátással rendelkeznek több üzleti területre, így hamar stratégiai partnerré is válhatnak. A kiszervezett folyamatok pozitív hatása már akár rövid távon megjelenhet a költségvetésben is, de a vállalat működéséhez hozzáadott értéke ennél még fontosabb lehet. Az információtechnológia fejlődésének felgyorsult üteme arra kényszeríti a vállalatokat, hogy folyamatosan lépést próbáljanak tartani a legújabb trendekkel, mert ha nem, hamar lemaradhatnak a digitalizációs versenyben, ami veszélyeztetheti versenyképességüket. Az állandóan változó pénzügyi követelmények, szabályozások, adószabályok nyomon követése szintén jelentősen megterhelheti az alkalmazottakat, akik így elmaradhatnak napi feladataikkal. Egy jól megválasztott outsourcing partner segíthet kialakítani a legjobb folyamatokat, bevezetni és betanítani a szükséges újításokat, amelyekkel a vállalat összes dolgozója képes lesz hatékonyan, nyomon követhetően és átláthatóan végezni el feladatait.

Ha sikeres akar lenni, ezeket bízza másra

Ha cége még nem tud egy egész marketinges csapatot foglalkoztatni, akkor érdemes átgondolnia, mik azok a feladatok, amelyeket házon kívül meg lehet oldani.

Hogyan válasszuk ki a megfelelő partnert?

Az outsourcing kisebb nagyobb mértékben érinteni fogja a vállalat operatív folyamatait, és hatással lesz a munkavállalók életére is. Az üzleti folyamatok átszervezésének sikeressége a folyamatok megfelelő optimalizálásán múlik, így fontos, hogy a partnercég ne csak az üzleti célokat tartsa szem előtt, hanem képes legyen a szükséges lépéseket a vállalati kultúra célkitűzéseivel összhangban, az ügyféllel folyamatosan konzultálva megtervezni. Nem mindegy az sem, hogy mekkora céget választunk. Ha választott partnerünk túl specializált fókuszú, akkor lehetséges, hogy nincs rálátása a teljes piac meghatározó trendjeire, míg egy túl nagy, túl széles spektrumú vállalat lehet, hogy nem képes biztosítani azt a kiemelt figyelmet és mélyreható tudást, amit egy ilyen érzékenységű folyamat végrehajtása megkíván.