szerző:

Nyilvánvaló, hogy Béla 1992 óta volt kénytelen elfojtani magában az állami vasúti gigacég iránti dühét. Most viszont eljött a revans ideje.

"Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium egykori államtitkára, a Fidesz volt országgyűlési és EP-képviselője lett a felszámolás alatt álló szombathelyi MÁV Vasjármű Kft. új ügyvezető igazgatója" – adtuk hírül hétfőn a Nyugat.hu információja alapján. A céget felvásárló Mozdony és Vasúti Járműjavító Kft.-nek telephelye már van, működési engedélye még nincs, a felszámoló szerint azonban övék a jövő, hiszen az új tulajt "már nem terhelik a cég korábbi tartozásai".

Ha Glattfelder Béla körül egyfajta szófelhőt próbálnánk megrajzolni, ilyeneket látnánk: Fidesz, Gödöllő, növénytermesztõ szak, agrármérnök, Agrárgazdasági Kutató- és Informatikai Intézet, Országgyűlés Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Bizottsága, az alföldi térségek vízellátási problémáival foglalkozó albizottság, EP Halászati Bizottság. Most pedig ez: vasút. Vasjármű. Mozdony. Járműjavító. Egy karrier teljesedik ki a szemünk látára: Béla révbe ért.

Béla annyiban különbözik a Lőrinchez és Andyhez hasonló független üzletemberektől, hogy nem gázszerelő és nem filmproducer, de még csak nem is műkörmös, hanem agrárszakember, így nem földhöz jut vagy kereskedelmi tévéhez, hanem felszámolás alatt álló vasúti céghez. Ennek kizárólag a szakértelme lehet az oka. Béla ugyanis onnan ért a vasúthoz, hogy 1992-ben már ült vonaton, és a kalauzok leszállították. A korabeli parlamenti jegyzőkönyv szerint

1992. augusztus 7-én Glattfelder Béla országgyűlési képviselõt a kiskunfélegyházi vasútállomáson a vasúti kalauz kérésére a rendőrök igazoltatták, és miután országgyűlési képviselői igazolványát nem tartották hitelesnek – fizikai kényszer kilátásba helyezése mellett – leszállították a vonatról, és előállították a rendőrkapitányságra.

A Petőfi Népének később (1992. aug. 13.) úgy nyilatkozott, "a rend őreire nem haragszom", de azért furcsállja, hogy "nincsenek tisztában azzal, mit is jelent a képviselő jogállása". Végül egy országgyűlési határozat állapította meg, hogy a rendőrök megsértették Béla mentelmi jogát.

Nyilvánvaló, hogy Béla 1992 óta volt kénytelen elfojtani magában az állami vasúti gigacég iránti dühét. Most viszont eljött a revans ideje. Ő magában biztos úgy hívja, hogy ellenséges felvásárlás.