A kormány az Országgyűlés elé terjesztette a Kelenföldi pályaudvar és Bosnyák tér között futó majdani 4-es metró első szakasza állami finanszírozásáról szóló törvénytervezetét. Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere azt nyilatkozta, hogy a Kelenföldi és Keleti pályaudvar közti 7,3 kilométer hosszú első szakasz 2007-2008-ra épülne meg. Ön szerint ez az idő sok, vagy kevés? Mindenesetre külföldön mindkettőre akad példa.

A madridi MetroSur
A spanyol főváros tizenkettedik metróvonala rekordidő, három év alatt épült meg. A mintegy 41 kilométer hosszú vonal fúrását 2000-ben kezdték el, és a 28 megállóhelyes MetroSur-t idén április 11-én adták át a háromilliós városnak. Az építkezés - nem számítva a metrókocsikat - amúgy hozzávetőlegesen egymilliárd euróba került.
Delhi első metrója
A 14 milliós óriásváros tavaly karácsonykor kapta meg első metróját, habár a földalatti közlekedés megoldására már az ötvenes évek óta készülnek, ám csak 1995-ben jegyezték be a delhi metróvállalatot, és az első fúrásokat 1998-ban tették meg. A 24 kilométeresre tervezett járat első, 8,3 kilométer hosszú szakaszát, hat megállóval 2002. december 25-én adták át a nagyérdeműnek.
Peking, az olimpia városa
A "köpködni tilos" táblákkal tarkított pekingi metrórendszer idén gazdagodott egy újabb, 41 kilométer hosszúságú szakasszal. Az angolul "CityRail"-nek nevezett vonal építését, amelynek összköltsége körülbelül 400 millió dollár volt, 1999-ben kezdték meg, és 2003 januárjában adták át a forgalomnak. A 2008-ban a kínai fővárosban megrendezendő olimpiára a hatóságok további két vonalat terveznek munkába állítani.
Koppenhága - dupla fúrások
A dán főváros első, 11 kilométeres metrószakaszát - automata vezérlésű kocsikkal - 2002-ben vehette használatba. Az építkezés 1996-ban kezdődött, de a fúrásoknál nem egy, hanem két metrójáratnak alakítottak ki helyet. A metrójárat második, 6 kilométeres szakaszát május 29-én adták át, az utolsó, 4,5 kilométeres szakasz befejezését pedig 2007-re tervezik. A huszonkét megállós járat összköltsége a tervek szerint 1,6 milliárd euró lesz.
Hatvan év után új metró Párizsban
A kontinens legnagyobb földalatti hálózatával rendelkező, az alvóvárosokkal együtt 12 milliós város legutóbb - hatvan év után - 1998-ban kapott új metróvonalat. A tizennégyes számot viselő, 7 és fél kilométer hosszú pálya építése hét évet és közel egymilliárd dollárt vett igénybe.
A torontói Sheppard Subway
Kilenc évig tartó huzavona és építkezés után nyílt meg 2002 novemberében a legújabb torontói metróvonal. A város 1993-ban fogadta el a másfél milliárd amerikai dolláros tervet négy közlekedési fejlesztésre; ebből csak a 6 kilométer hosszú metróvonal valósult meg. A mintegy félmilliárd dollárba kerülő építkezés eredményeképpen a körülbelül ötmillió torontói öt új metrómegállóval gazdagodott.
Lima - metró 17 év után
Peru fővárosában már 1986-ban rászánták magukat az építkezésre, akkor jött ugyanis létre az egy szuszra kimondhatatlan nevű " Autoridad Autónoma del Proyecto Especial Sistema Eléctrico de Transporte Masivo de Lima y Callao" nevű vállalat annak levezénylésére. Bár már 1995-ben elkezdték tesztelni az elkészült alagutat, a város mintegy nyolcmilliós népessége mégis csak az idén márciusban vehette használatba a tíz kilométeres metróvonalat - hat megállóval.