szerző:

Lehet, hogy eljön az, ami eddig nem volt és a brit királyi palota sajtópert indít a The Sun ellen. A legnagyobb angol bulvárlap ugyanis címlapon hozta le, miszerint a királynő Brexit-párti, ez azért roppant kínos, mert az uralkodó ilyen politikai véleménynyilvánítást nem tehet – még akkor sem, ha lelke mélyén valóban szimpatizál a Brexittel, azaz a kilépéssel az EU-ból.

A legnagyobb brit bulvárlap, a The Sun szerdai számában a címlapon állította, hogy II. Erzsébet az unió ellenes Brexittel szimpatizál, vagyis a királynő támogatja, hogy Nagy-Britannia kilépjen az Európai Unióból – írja a BBC.news.

Az újság azért elég messziről indított és az uralkodó egy 2011-es megnyilvánulása miatt vonta le ezt a következtetést, amikor is II. Erzsébet egy vacsorán fejtette ki, nem túl pozitív véleményét az unióról. A lap egy laza ugrással mindebből azt a következtést vonta le, hogy a királynő az unióellenes Brexitet támogatja, és ezt gyorsan címlapra is tette.

Ez azért végtelen kínos az udvarnak, mert az uralkodónak és a királyi család más magas rangú tagjainak semlegesnek kell maradniuk a sarkalatos bel- és külpolitikai kérdésekben.

Nem véletlen, hogy az udvar azonnal vissza is utasította az újság állítását. Közleményében azt kifogásolta, hogy az újságnak egyértelműen különbséget kéne tennie a feltételezés, a vélemény és a tények között. A palota eddig igyekezett elkerülni a sajtópereket, de most sikerült a The Sunnak elég messzire rúgnia a labdát ahhoz, hogy a végén a bíróság elé is kerülhet az ügy.