szerző:
MTI

A március 19-én lezuhant gép fekete dobozának vizsgálatai alapján az FZ981-es járat kétszer automata üzemmódban kísérelte meg a landolást, sikertelenül. Ez után a kézi vezérlésre átállt pilóták egymásnak ellentmondó, egymást kizáró utasításokat adtak a gépnek, amely ezért lelassult és meredek szögben a talajnak csapódott. A hírt hivatalosan még nem erősítették meg.

Emberi hiba, konkrétan a robotpilóta kikapcsolása, a gép pilótái között a kézi vezérlés közben kitört konfliktus okozhatta március 19-én a FlyDubai légitársaság utasszállítójának katasztrófáját Rosztov-na-Donuban - írta hétfőn a gép fekete dobozainak vizsgálatában részt vevő szakértők következtetéseire hivatkozva a Kommerszant című orosz napilap.

A lap szerint az FZ981-es járat kétszer kísérelt meg leszállni automata üzemmódban, amit a szélvihar megakadályozott, és a pilóták harmadszorra a kézi vezérlés mellett döntöttek. Ez után egymásnak ellentmondó, egymást kizáró utasításokat adtak a gépnek, amely ezért lelassult és meredek szögben a talajnak csapódott. 

A Kommerszant informátora tudni vélte, hogy pilóták veszekedtek és az utolsó pillanatokban pánikba estek. Hasonlóan értesült a Rosszija állami tévécsatorna is.

©

A Kommerszant szerint egyelőre nem sikerült megállapítani, hogy melyik pilóta pontosan milyen manőverek végrehajtására törekedett.

Artur Muradjan, az orosz Államközi Légiközlekedési Hivatal elnökének asszisztense a TASZSZ hírügynökségnek elmondta, hogy a gép fekete dobozainak hivatalos vizsgálata még nem zárult le, folyik az adategyeztetés és a pilóták hangját rögzítő felvételek elemzése. Muradjan a sajtóértesüléseket sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta, és hangsúlyozta, hogy a katasztrófáról sem a Kommerszant, sem más sajtóorgánum nem kapott hivatalos tájékoztatást.

Elmondta, a vizsgálat előzetes eredményét egy-két héten belül teszik közzé. 

A FlyDubai légitársaság Boeing 737-800-asának balesetében 62-en vesztették életüket.

Cikk megosztása
Címkék