szerző:
hvg.hu

Nem először függesztenek fel sugárzási engedélyeket a litván hatóságok. A lépést az orosz fél a véleménynyilvánítás korlátozásaként éli meg.

Fél évig nem adhat műsort Litvánia területén a TV Centr orosz állami csatorna, mert a litván médiahatóság felfüggesztette az engedélyét. Nem ez volt az első ilyen eset, az MTI emlékeztet, hogy többször függesztettek már fel tévéadásokat az orosz állami propaganda egyoldalúsága, olykor uszítás miatt. Most is ez történt: Vlagyimir Zsirinovszkij hírhedt orosz szélsőséges politikus, aki többször verekedett is már az állami Dumában, uszított, háborúra buzdított, a hatóság szerint megsértette a litván törvényeket.

Az ilyen lépéseket orosz oldalról a véleménynyilvánítás szabadságának korlátozásaként értékelik, a litván oldal pedig az orosz állami tévé által közvetített propagandára adott válaszként magyarázza a lépéseket.

Az FBI nemrég kezdett el nyomozni nagy orosz médiumok után.

Magyarország viszont egyre szorosabbra fűzi kapcsolatait Oroszországgal úgy külügyi, mint oktatási szinten.