Vodafone
Vodafone

Az IoT térnyerése napról napra hangsúlyosabb, egyre több eszköz válik okossá és teszi élhetőbbé a hétköznapjainkat, egyes szakértők pedig egészen addig merészkedtek, hogy a következő ipari forradalmat tulajdonítják a technológiának. Ezek a számok is mutatják, hogy mit tartogat a következő 5-10 év a "Dolgok Internete" számára.

A világ elsőszámú IoT-kutatással foglalkozó vállalata, a Machina Research 2016-os kimutatásából tisztán látszik, hogy telekommunikációs cégek számára a "Dolgok Internete" jelenti a jövőt. Az IoT-nek tulajdonítható kapcsolatok száma az elmúlt évben átlagosan 30%-kal nőtt, jóval maga mögött hagyva a többi, hagyományosnak nevezhető szegmenst, melyekre inkább az egy számjegyű növekedés a jellemző. És ez még csak a kezdet, a kutatók ugyanis 2025-re 27 milliárd csatlakozott készüléket és 3 trilliárd dolláros bizniszt jósolnak az IoT-nek.

A mutatókat erősen befolyásolja a piacvezető Vodafone, akik csak a tavalyi évben 38%-os növekedést értek el ezen a téren, ami 10 millió újonnan csatlakoztatott eszközt jelent. A vállalat nem titkoltan vezető szerepre törekszik ebben a kibontakozó szegmensben, ezért is hozták létre az IoT barometert, amely azt vizsgálja, hogy a világ vezető cégei hogyan viszonyulnak a technológiához és miképp alkalmazzák azt. Az idei felmérésből kiderül, hogy vállalati körökben az IoT szinte már mainstreamnek nevezhető, a megkérdezett cégek 89%-a ugyanis folyamatosan növeli az IoT-fejlesztésekre szánt büdzsét, 76%-uk pedig biztos benne, hogy a jövőbeni sikerek egyik kulcsfontosságú eszköze a technológia.

Az IoT-ben rejlő biznisz potenciál tehát jelentős, többek között ennek is köszönhető, hogy a telekommunikációs cégek egyre inkább igyekeznek elhagyni az egyszerű kommunikációs szolgáltató szerepét, és egy sokkal szofisztikáltabb, a digitalizálódást és fejlődést elősegítő partnerként kívánnak jelen lenni az emberek és vállalatok életében. Kiváló példa erre az előző cikkünkben említett Smart Summer kollekció a Vodafone-tól.

Más iparágak képviselői sem tétlenkednek, az autóiparban például már javában zajlik az ipari forradalom, gondoljunk csak az önvezető Teslákra vagy a több ember által tartósan bérelhető Porschékra. Felmérések szerint pedig 2020-ra várhatóan 220 millió jármű lesz csatlakoztatva az internetre. Hasonlóan komoly változásokon megy keresztül az elektronikai ipar. BK Yoon, a Samsung elnöke már tavaly bejelentette, hogy 2017-re a Samsung készülékek 90%-a, míg 2020-ra minden egyes Samsung által gyártott eszköz, legyen az TV, sütő vagy mosógép, kapcsolódva lesz az internetre.

Ipari forradalom vagy sem, az már tisztán látszik, hogy az IoT alapjaiban fogja megváltoztatni azt, ahogy élünk, dolgozunk, utazunk vagy szórakozunk, a "Dolgok Internetében" rejlő lehetőségek ugyanis végtelenek.



Az oldalon elhelyezett tartalom a Vodafone Magyarország Zrt. közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.