Microsoft
Microsoft

A felhőalapú megoldások nem csak a vállalatok informatikai részlegein okoznak forradalmi változásokat, hanem a működés minden területét átalakítják, beleértve akár a HR-t vagy a marketinget is.

A felhőalapú megoldások gyökeresen átalakítják a vállalatok működését – legyen szó bármelyik területről –, hiszen alkalmazásukkal lehetővé válik a munkahelytől és eszköztől független munkavégzés is. Ezeket az előnyöket ugyanakkor még viszonylag kevés hazai vállalat ismerte fel: az Eurostat 2014-es adatai szerint a magyarországi cégek mindössze 8 százaléka használ felhő alapú megoldásokat, míg az uniós átlag 20 százalék feletti, a legfejlettebb országokban a 40 százalékot is közelíti a penetráció.

A viszonylag alacsony nagyvállalati penetráció egyik oka az lehet, hogy a nagyvállalatok vezetői nem tudják pontosan, mit is jelent a felhő valójában: miért csökkenthetők általa az informatikai költségek, és mennyivel hatékonyabbá válhat a munkavégzés a vállalat minden egyes területén, legyen szó akár a HR-ről vagy a marketingről is.

Rugalmas munkahelyek

Friedl Zsuzsanna
©

„Mi, HR-esek úgy szoktunk fogalmazni, hogy a felhővel örökre megváltozott a munkaidő és a munkahely fogalma: ma a munka akkor és ott van, amikor és ahol a felhasználó akarja – ez pedig nagyon fontos a munkavállalók és a munkaadók számára is” – nyilatkozta Friedl Zsuzsanna, a Microsoft Magyarország HR vezetője. Hozzátette: „Olyan megoldásokat adunk a felhasználóink kezébe, amellyel visszaszerezhetik az ellenőrzést az életük talán legfontosabb és legértékesebb erőforrása, az idő felett. Más szóval: növelni akarjuk a produktivitást, a hatékonyságot az élet minden területén, méghozzá a felhőalapú és mobil eszközök, IT-megoldások segítségével.”

Friedl Zsuzsanna szerint a Microsoft-felhő a legkézenfekvőbb cégvezetői eszköz arra, hogy egy vállalkozást ne csupán hatékonyabbá, de szerethetőbbé is tegyünk rövid idő alatt: például azért, mert sokkal többek számára válik lehetségessé a klasszikus értelemben vett távmunka – ami ráadásul hatékonyabbá is válik, mint régen, hiszen ma már minden fontos dokumentum és anyag hozzáférhető bárhonnan. „Minden olyan HR szakember, aki a jelenben él tudja, hogy a stratégiai célok megvalósításához ma már nem a legtöbb, vagy a fajlagosan olcsó munkaerő toborzására van szükség, hanem a tehetségek megszerzésére, megtartására és fejlesztésére. Ebben pedig nagy segítséget nyújtanak a digitális eszközök” – emlékeztetett Friedl Zsuzsanna.

HR-szempontból fontos változást jelent az is, hogy a fiatalabb generációk elvárásai megnövekedtek a leendő munkahelyükkel szemben: az Y generáció tagjai ugyanazokat a technikai feltételeket várják el, amelyekhez otthon és a tanulmányaik során hozzászoktak. Egy friss kutatás alapján az y generáció tagjainak nagy többsége – Nyugat-Európában 78, Közép és Kelet-Európában 92 százaléka – véli úgy, hogy IT tudása megkönnyíti számára az álláskeresését, és ugyanilyen arányban részesítik előnyben azokat a vállalatokat, amelyek a legújabb technológiai eszközöket biztosítják a munkavégzéshez. Ezekhez az elvárásokhoz pedig a vállalatoknak is alkalmazkodniuk kell.

Változó marketing

Grósz Judit
©

„A felhő és az okos kütyük terjedése a marketingben is új távlatokat nyit. Olyan eszközt adunk a felhasználók kezébe, amelynek köszönhetően a korábbinál személyre szabottabb, érvényesebb és gyorsabb reagálású marketingtevékenységet folytathatunk” – mondta Grósz Judit, a Microsoft Magyarország marketing és operatív igazgatója.

Ma már – tette hozzá – nem csak az a kérdés, hogy milyen médium segítségével érjük el hatékonyan a fogyasztót, hanem az is, hogy ő milyen eszközön, milyen élethelyzetben találkozik üzeneteinkkel. Az ügyfeleinkről ráadásul még soha nem állt rendelkezésre ennyi adat, mint ahogyan egy adott eszköz hatékonyságának bebizonyításához sem kellett még soha ennyi információ. Régebben azt gondoltuk, hogy a fogyasztói döntéshozatal lineáris dolog – nincs marketingprezentáció tölcsér nélkül – ami egyes esetekben ma is használható. Ennyi volt az elérés, vagy ennyi látogatót hoztam be és a nap végén ennyi lett a konverzió. De a fogyasztó valójában nem így dönt. Elkezd gondolkodni, megkérdezi a szomszédját, az unokatestvérét – elkezd a pillérek között ugrálni. Aki ezt le tudja követni anélkül, hogy adatokat elemezne, az bizony marketinges a talpán. Ehhez mérés kell, rengeteg adat és rengeteg elemzés – hangsúlyozta Grósz Judit.



Az oldalon elhelyezett tartalom a Microsoft Magyarország Kft. közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.