HVG Extra Business
HVG Extra Business
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az Y generáció fogyasztási szokásai hamarosan eddig prosperáló iparágakat és márkákat dönthetnek romba – hívja fel a figyelmet a Business Insider.

E preferenciák komplex folyamatok következtében fejlődtek ki, de minden bizonnyal meghatározó hatással volt rájuk a közelmúlt pénzügyi válsága, amelyben az Y-osok felnőttek. Napjaink fiataljai, egyben a közeljövő markáns fogyasztói

- nem néznek tévét, inkább letöltenek vagy streamelik a filmeket,

- nem fordítanak sok figyelmet a pénzügyi biztonságra, többek között, mert látták, hogyan úszhatnak el akár néhány nap alatt is a megtakarítások,

- nem becsülik a tulajdont, inkább megosztják egymás között a javaikat,

- elismerik és támogatják viszont a felelősen működő vállalkozásokat.

Öt dolog, amiben a fiatalok megváltoztathatják a munka világát

Az 1995 után született Z generáció tagjai mostanában rajzanak ki a munkaerő-piacra, igényeik a vállalati struktúrát is érintő változásokat sejtetnek. Kérdés, hogy a cégek felkészültek-e a legfiatalabb munkavállalók fogadására és megtartására.

Ennek következtében a Business Insider szerint veszélybe kerülhetnek olyan ipari tevékenységek, mint például az olajkitermelés, a banki szolgáltatások, a sörgyártás vagy épp a papírszalvéta-gyártás, valamint csökken az érdeklődés olyan, korábbi generációk által kedvelt szórakozási lehetőségek iránt, mint például a motorozás, a fitnesztermezés vagy a golfozás.

A Business Insider felsorol néhány példát azon cégek közül, amelyek már most érzik a váltást. Ilyenek többek között az étteremláncok, a fiatalok szeretnek ugyanis otthon főzni, rendelni vagy gyorséttermekben enni. De könnyen bajban találhatják magukat a kultikus motorok gyártásában utazó Harley-Davidson, a luxustáskákat gyártó Michael Kors, valamint a Macyhez és a Searshez hasonló nagyáruházak. Az Y-osok előnyben részesítik ugyanis az online elérhető, olcsóbb ruhákat áruló áruházakat, és inkább gyorsabban pörgetik ruhakészletüket.

9 tipp arra, hogy uralmunk alá hajtsuk a világot

Gamechangereknek nevezzük azokat vállalatokat, amelyek nem pusztán jobb terméket, szolgáltatást szeretnének nyújtani, hanem a piacokat - és ezen keresztül az egész világot - igazítanák saját víziójukhoz. Cikkünkben Peter Fisk üzleti tanácsadó meglátásain keresztül bemutatjuk, milyen gondolkodásbeli változtatások repíthetnek a csúcsra egy céget.

Hasonló témákkal a HVG Extra Business magazinban is találkozhat. A téli lapszám középpontjában a tudásmegosztás és a mentorálás témája áll. Interjúkkal, portrécikkekkel, szakértői anyagokkal próbáljuk bemutatni az életen át tartó tanulás egyik módját, amely megkülönböztethető képességeket kölcsönözhet nekünk. Arról is szót ejtünk, hogy a tudásmegosztás és a mentorálás a minőségi emberi kapcsolatok kialakításában is rendkívüli jelentőséggel bír.

Keresse a magazint az újságárusoknál, vagy rendelje meg kedvezménnyel! Ha pedig érdeklik a gazdasági, üzleti témák, lájkolja a HVG Extra Business Facebook-oldalát!

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Kolozsváron is bevezetik a vezető nélküli buszokat

Kolozsváron is bevezetik a vezető nélküli buszokat

Varju László mentelmi eljárásával indul a Parlament őszi ülésszaka

Varju László mentelmi eljárásával indul a Parlament őszi ülésszaka

Hol van az a határ, amikor depresszió válik a stresszből?

Hol van az a határ, amikor depresszió válik a stresszből?

Fénykép miatt tiltottak ki egy nőt egy tengerjáróról

Fénykép miatt tiltottak ki egy nőt egy tengerjáróról

Brutális megszorításra készül az Audi

Brutális megszorításra készül az Audi

Újabb melegrekord dőlt meg, július végét idézte a mai időjárás

Újabb melegrekord dőlt meg, július végét idézte a mai időjárás