HVG Extra Business
HVG Extra Business
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Négy napon át tanulhatnak a szolgáltatások és az ügyfélélmény javításáról a hazai cégek: a csütörtöki Service Design Day keretében 62 előadó történeteit ismerhetik meg, majd péntektől egy design sprint keretében próbálhatják ki a service design eszköztárát.

A vállalatok ma már csak úgy maradhatnak versenyképesek, ha megismerik és megértik fogyasztóik gondolkodását, problémáit, és fókuszáltan tudnak rájuk reagálni. Ebben a folyamatban segíthet a service design. Segítségével a cégek megérthetik, mitől lesz a termék vagy a márka releváns a fogyasztók szemében, mi az az aspektus, amely valós élményt nyújt számukra a termékkel kapcsolatban. A service design folyamatáról, alapelveiről és eszközeiről ebben a cikkben olvashatnak részletesebben.

Az október 11-ei Service Design Day-en különböző területek – többek között a telekommunikációs, a UX, a HR, az oktatás, a blockchain és a coaching piacok szakértői – mutatják meg, hogyan segítheti a vállalatokat és szervezeteket a service design.

“Úgy válogattuk össze a programot, hogy ne csak a sikerekről beszéljünk, hanem tanuljunk a bukásokból is, hiszen gyakran ezek adják a legizgalmasabb tanulságokat” – mondja Radnai Zoltán társszervező, aki közel 10 éven át volt a Prezi customer experience vezetője.

A szervezők kiemelten fontos témakörnek tartják a jó projektek gyakorlati megvalósításának, implementálásának kihívásait is, aminek külön blokkot szentelnek. Káli György, a Service Design Day alapítója szerint azért is fontos az őszinte tapasztalatcsere, mert bár mára kialakult egy fogékony szakmai közösség, elengedhetetlen az ügyfelek közös edukációja.

A service design gyakorlati oldalába is bekapcsolódhatnak azok, akik csatlakoznak a péntektől kezdődő, háromnapos design sprinthez. Ennek témája a MOL közösségi autós szolgáltatásának, a Limónak a fejlesztése lesz. A sprinten a résztvevők együtt dolgozhatnak az egy nappal korábban előadó szakemberekkel. A témakör pénteki feltérképezése után szombaton már megoldási ötletek születnek, melyekből prototípus készül. Ezeket pedig egy gyors tesztelés után vasárnap este prezentálják a résztvevők a MOL Limo vezetősége előtt.

“Egy ilyen intenzív, háromnapos sprint közben elképesztő kreatív energia szabadul fel” – véli Winkler Zsolt, a MOL-csoport Open Innovation HUB vezetője. “Szeretnénk a Limo élménnyel piacot építeni, és ehhez jó alapot adhatnak a közös felismerések, validált gondolatok”.

A Service Design Day a Design Hét keretein belül valósul meg. A teljes programot itt olvashatja el, a Design Sprintre vállalkozók pedig az alábbi oldalon regisztrálhatnak.

A Sprint - Hogyan oldjunk meg nagy problémákat és teszteljünk új ötleteket öt nap alatt? című könyv pedig egy olyan sokoldalú módszert mutat be az elképzelések tesztelésére, amely startupoknál és nagyvállalati környezetben egyaránt sikerrel alkalmazható.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
HVG Extra Business Business magazin

Mitől lesz egy szolgáltatás versenyképes?

Napjaink sikeres cégei jól ismerik a vevőiket, és a szolgáltatásaikat gondosan megtervezik, hogy a felhasználó pozitív élményeket kapjon, valamint lojális, visszatérő vásárló legyen. Ebben segít a service design.

Nagyon akart a magyar válogatott, de most sem sikerült: Észtország-Magyarország 3–3

Nagyon akart a magyar válogatott, de most sem sikerült: Észtország-Magyarország 3–3

Megnézték, mennyi műanyag úszkál a Dunában, és sokkal nagyobb a baj, mint hitték

Megnézték, mennyi műanyag úszkál a Dunában, és sokkal nagyobb a baj, mint hitték

Patkányszámláló Facebook-oldalt indított a Párbeszéd

Patkányszámláló Facebook-oldalt indított a Párbeszéd

Csak leshetnek az androidosok a legújabb iPhone-os hírt hallva

Csak leshetnek az androidosok a legújabb iPhone-os hírt hallva

A BMW szerint 600 lóerő is kevés lehet az új M8-ba

A BMW szerint 600 lóerő is kevés lehet az új M8-ba

Megvan az új egészségügyi államtitkár

Megvan az új egészségügyi államtitkár