
HVG
Autó
15 milliárd forintért épülhet meg Trump új elnöki limuzinja
Egy igazi amerikai monstrum, a Cadillac Escalade lehet az alapja.
Bár a közlekedési múzeum most nem látogatható, mert új helyre költözik, a tervek szerint az egykori északi járműjavító helyére, a gyűjteményét bővítik. Most két olyan Ikarus buszt vettek, amelyek több város lakóinak ismerősek lehetnek itthon. Az egyik az egész világ busztermelésének egyik legnagyobb darabszámban előállított szóló busza.
Senki sem ül a volánnál, de a kormány forog, az autó halad és elvileg célba ér. A tervek szerint néhány hónap múlva az utazóközönség is kipróbálhatja a vezető nélküli taxikat az Egyesült Államokban, az Arizona állambeli Phoenix környékén.
Egy 10-20 darabos flottát szeretnének a norvég fővárosban önjáró buszokból, amelyeket egy applikáció segítségével lehetne igénybe venni, és az utasok döntenék el, merre menjenek.
Nem először éri kritika a 3-as metró Oroszországban felújított szerelvényeit.
Hiánypótlónak nevezte a Közlekedési Múzeum igazgatója azt a faros Ikarus buszt, amely csütörtök délután érkezett meg hozzájuk. Az 1973-ban gyártott járművet restaurálják majd.
A Toyota 744 ezer Sienna modelljét hívja vissza az Egyesült Államokban az oldalsó tolóajtók esetleges meghibásodása miatt.
Egy huszonegy éves Opel Astrának már elkél némi segítség, hogy igazán jót menjen a hirdetés.
Nehezen és a vártnál később sikerült működésre bírni a 3-as metró első felújított szerelvényét – írja a Népszabadság. A tesztüzemet is megkezdték a Kőér utcai próbapályán, valamint elindult a kocsivezetők képzése. Közben két másik szerelvényt vittek ki felújítani Oroszországba. Az a cikk szerint még kérdéses, ráengedik-e a régi pályára az új metrókat, vagy megvárják a készülődő felújítás végét.
A szlovák-magyar határon, a Duna szlovákiai oldalán fekvő Párkány vasútállomásán fotózták le szerda reggel a 3-as metró első felújított szerelvényét, amelyet az oroszországi gyárból múlt héten indítottak el Budapestre.
Már jól ismerik a MÁV-Start utasai a Flirt motorvonatokat, amelyek elsősorban az elővárosi vonalakon járnak. A sárga-fehér-kék szerelvényekből újabb kettő érkezett a gyártótól – írja az Indóház.hu. A tervek szerint év végére lesz teljes a flotta.
Elektromos buszok üzembe állításával folytatják a 2013-ban indított pécsi buszcsereprogramot. A tervek szerint harminc magyar gyártású járművet akarnak forgalomba állítani.
A nem végleges dátum szerint március 31-én állítják forgalomba az első hosszú CAF-villamosokat a budapesti 1-es vonalon – írja az Indóház.hu. A próbajáraton lévő járműveket most is lehet már látni a városban, de utasok még nem szállhatnak fel.
Megfiatalítják a miskolci buszflottát: hetvenöt új, környezetbarát, gázüzemű, alacsonypadlós, MAN gyártmányú buszt állítanak forgalomba péntek estétől a borsodi megyeszékhelyen. Pénteken átadták a járművek töltőállomásait is.
Megvan a hosszú CAF-villamosok típusengedélye valamint az első szerelvény üzembe helyezési engedélye. Utóbbival március végétől lehet utazni a budapesti 1-es vonalon. A főváros összesen 12 hosszú CAF-ot vásárolt, valamennyi az 1-esen jár majd. Kilenc jármű már megérkezett.
Február eleje óta jár Prágában az a sárga-fehér egyrészes villamos, amelyből egyelőre egy példány van az egész világon, és augusztus végéig a cseh fővárosban tesztelik. Az Evicskának, vagyis Évikének becézett villamost máris megszerették a prágaiak – írja az Indóház.
Vezető nélküli elektromos városi buszt teszteltek Hollandiában. A járműben hat utas volt, így tette meg a 200 méteres tesztszakaszt, nagyon alacsony sebességgel. A WePod nevű jármű az ország középső részén fekvő Wageningenben közlekedik majd.
Éjszaka mozdonnyal vontatták el a Kőér utcai járműtelepről az első hat kocsit a 3-as metró szerelvényei közül, amelyeket a Metrovagonmas oroszországi gyárában újítanak fel.
Nem mindegy, hova állnak az utasok az új pesti trolikon. Ha az ajtók elé felfestett sárga csíkon ácsorognak ugyanis, a sofőrnek elvileg nem szabad zárnia az ajtókat – írja az Index. Ezt azonban nem mindenki tudja még.
A hulladéktelepre kerülhet a Szegedi Közlekedési Társaság remízéből az a félkész villamos, amelyről a cég volt vezetője egy 2010-es konferencián még azt mondta, hogy 2011-ben már utasokat szállíthat a városban – írja a Délmagyarország. A lap azt is kiderítette, hogy ez a villamos csak külsejében hasonlít az Afrikában bemutatott magyar villamos prototípusára.
Az ígéretek szerint november végéig forgalomba állítják mind a 16 új, alacsonypadlós, légkondicionált, török gyártmányú midibuszt a budai Várban. Beszerzésük 909 millió forintba került, a pénzt uniós forrásból teremtik elő. Egy-egy midibuszon egyszerre 39 ember tud utazni, az ülőhelyek száma 21.
Egy évvel a választás előtt reális esély van a kormányváltásra, ez már önmagában hatalom.
Ha egy harckocsi kétszer is legördülhet a gyártósorról, akkor 600 felújított orvosi rendelőt hányszor lehet sikerként eladni?
Nem csak a száguldozókkal van baj.
Az öttusaszövetség elnökének ezüstérmét is megszépítette Gulyás Michelle aranya.