szerző:
hvg.hu

Mostanság egyes körökben politikailag nem túl korrektek a dízelautók, de még így is sokan rajonganak értük. És az egekbe növelik a teljesítményüket.

A nemrégiben általunk is alaposan letesztelt újgenerációs A8-as egyelőre még viszonylag kevés motorral érhető el, mindenesetre ezek egyike egy remek dízel erőforrás. Az A8 50 TDI-ben rejtőző erőmű 286 lóerős teljesítményt, illetve kereken 600 Nm-es nyomatékot szabadít rá a kerekekre, de persze akadnak olyanok, akiknek ez is kevés.

Számukra jó hír, hogy a nemrégiben egy 500 lóerős Audi RS3-mal előrukkolt ABT most kitolta a garázsából az A8 50 TDI felpaprikázott új változatát. Ennek gázolajos erőforrása a garanciális tuningot követően immár 330 lóerőre, illetve 650 Nm-re képes.

©

Kár, hogy a 22 colos gigantikus könnyűfémfelniket kapott A8-as menetteljesítményeivel kapcsolatban egyelőre még nem nyilatkozott a német cég. A 2 tonnás monstrum a gyári alapmotorral 5,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig szokásosan 250 km/h, elektronika által korlátozva.

©
©

Erős dízelekből a fő riválisoknál sincs hiány. A közelmúltban általunk is kipróbált új Mercedes S400d soros 2,9 literes biturbó gázolajos egysége 340 lóerőre és 700 Nm-re képes, az általunk ugyancsak alaposan körbejárt BMW 750d-ben pedig egy olyan 3 literes és 4 turbós dízelmotor rejtőzik, mely kereken 400 lóerős és 760 Nm nyomatékú. Utóbbi bajor gép alig 4,6 másodperc alatt letudja a 0-100-as sprintet.

©

 

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Végül 15 építésziroda pályázik az új Közlekedési Múzeum tervezésére

Végül 15 építésziroda pályázik az új Közlekedési Múzeum tervezésére

Romániába is betört a magyar óriás

Romániába is betört a magyar óriás

Leesett az első hó Románia hegyvidékein, több turistát is hegyimentők hoztak le

Leesett az első hó Románia hegyvidékein, több turistát is hegyimentők hoztak le

Így hackelje meg az alvását egy középkori módszerrel, hogy produktívabb legyen

Így hackelje meg az alvását egy középkori módszerrel, hogy produktívabb legyen

Elsőre nem sikerült megválasztani Kemény Dénes utódját

Elsőre nem sikerült megválasztani Kemény Dénes utódját

Terepre vele: itt a szemrevaló Volvo V60 Cross Country

Terepre vele: itt a szemrevaló Volvo V60 Cross Country