Vége az unalomnak: új szoftverrel bolondíthatók meg egy kicsit a Volvók

A svéd márka egyes vásárlói a jelek szerint nem annyira kedvelik a nem túl érdekfeszítő, bár kétségtelenül nagyon biztonságos sínautózást.

  • hvg.hu hvg.hu
Vége az unalomnak: új szoftverrel bolondíthatók meg egy kicsit a Volvók

Az összkerékhajtású autókat elsősorban azért szoktuk szeretni, mert minden körülmények mellett kiváló trakciót biztosítanak, és nem jönnek zavarba, ha például egy havas hegyoldalon szeretnénk feljutni velük. A kicsit nagyobb fogyasztás viszont már a mérleg másik serpenyőjébe tartozik, csakúgy mint az általában túlságosan semleges viselkedés.

Ez utóbbit az átlagos autósok előnyként élhetik meg, de a vezetési élményeket hajszolóknak nem igazán barátja a túlságosan steril, sínautós viselkedés. A Volvo mostantól ez utóbbi csoport képviselőire is gondol, ugyanis bejelentett egy olyan szoftverfrissítést, melynek révén az összkerekes autóinak a hátsó kerekeire az eddiginél nagyobb nyomaték jut.

A Polestar által készített szoftverrel javulnak a kanyarodási tulajdonságok, és a sofőr dinamikusabbnak érzi az autót. A hátul ébredő nagyobb nyomaték aktiviláshoz pedig csupán dinamikus menetüzemmódba kell kapcsolni az autót.

László Ferenc

A Polestar AWD optimalizáció az XC40-es, 60-as és 90-es sorozatú Volvókra érhető el, attól függetlenül, hogy azokban benzines, vagy dízel erőforrás található. A T6 Twin Engine és T8 Twin Engine típusjelzésű hibridekre nem telepíthető a szoftver, ezek a modellek ugyanis már alaphelyzetből több nyomatékot küldenek hátra.

Fontos, hogy az új szoftver teljesen kompatibilis az új WLTP szabvánnyal és semmilyen hatása sincs a Volvo által biztosított garanciális feltételekre.

L.F.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.