Beindult a gyártás: mambazöld lett az első új Porsche Macan

Beindult a gyártás: mambazöld lett az első új Porsche Macan

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Németországban gyártott új sportos divatterepjáró első példányát jó néhány ezer kilométerrel arrébb várja a tulajdonosa.

A Porsche 2014-ben leplezte le a nagy méretű SUV-ok piacán versenyző Cayenne kisebb testvérmodelljét, a Macant. A vállalat lipcsei gyárában azóta már több mint 350 ezer ilyen sportos divatterepjáró készült, július végén Sanghajban pedig bemutatkozott a ráncfelvarrt új kiadás, ami így mutat:

©

Ezzel kapcsolatban friss hír, hogy Lipcsében már el is készült a faceliften átesett új Macan első példánya. A mambazöld autó egy kínai vásárló számára készült, és az első új Macanok mindegyikét Kínába szállítják. Ennek oka, hogy Kína a Macan legfontosabb piaca, ahol eddig már több mint 100 ezer példányt adtak el belőle.

©
©

Kívülről elsősorban az új első légbeömlőkről, az immár szériában járó új LED-es fényszóróról, illetve a karosszéria teljes széltében elnyújtózó hátsó lámpáról lehet felismerni a módosított modellt. No és persze a négy új színről, melyek a következő fantázianeveket kapták: Miami Blue, Mamba Green Metallic, Dolomite Silver Metallic és Crayon.

A korábbinál semlegesebb viselkedéssel kecsegtető Macan új 20 és 21 colos könnyűfémfelniket kapott, melyekre az eddigieknél jobb tapadású sportgumik kerülnek. Belül újdonság a 11 colos központi érintőkijelző, az áttervezett és áthelyezett szellőzőrostélyok, a légminőséget javító ionizátor, az új opciós GT sportkormány, illetve az immár fűthető első szélvédő.

©

Említést érdemel továbbá a dugóban is üzemképes adaptív tempomat, a mostantól alapáras Connect Plus modul, illetve a Here Cloud nevezetű felhőalapú közlekedési információs szolgáltatás.

A forgalmazás kezdetekor három benzinmotor érhető el a kínálatban. A négyhengeres alapmotort a WLTP szabvány miatt átdolgozták, kapott egy Otto-részecskeszűrőt és mostantól 7 lóerővel gyengébb, vagyis "csak" 245 lóerős teljesítményt ad le. A háromliteres turbós V6-os motor 354 lóerős, a 2,9 literes biturbó V6-os egység pedig 440 lóerőt szabadít rá a kerekekre.

Dízel nincs a kínálatban, és egyelőre nem tudni, hogy a későbbiekben érkezik-e. Ha igen, akkor a dízel Macan körülbelül 300 lóerős lesz. Az új Macan németországi alapára 58 ezer euró (19 millió forint).

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.