Az úgymond hétköznapi Porsche 911-esek közül a nemrégiben általunk is kipróbált 580 lóerős Turbo S a legerősebb, mely négykerékhajtású turbómotoros versenyző 2,8 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet.
Aki ennél komolyabb vezetési élményre vágyik, az jobban járhat a szerényebb teljesítményű, 500 lóerős szívómotoros GT3 RS-sel, mely könnyebb és hátsókerékhajtású közúti versenyautó 3,2 másodperc alatt katapultál állóhelyzetből 100-ra.
A Porsche azonban nemrégiben kombinálta egymással az említett két típus előnyeit, és így született meg a melléktelt fotókon nemrégiben Budapesten megörökített 911 GT2 RS. Az elöl rendszám nélküli, hátul német rendszámos autó tulajdonosa információink szerint Magyarországon él.
A GT2 RS egyrészt nagyon könnyű, másrészt brutálisan erős, harmadrészt pedig csak hátul hajt. A Porsche tavaly nyáron leplezte le az új modellt, melynek 1 000 példánya lényegében azonnal el is kelt. A hivatalos listaár 260 000 euró, vagyis átszámítva mintegy 84 millió forint volt, mostanság azonban nem ritka, hogy 500 000 euró (162 millió forint) magasságában cserélnek gazdát ezek a szuperritka Porschék.
És hogy mit kaphatunk ennyi pénzért? Nos, egy olyan 1 470 kilogrammos sportautót, melynek mozgatásáról egy 7 000-es percenkénti fordulatszámon 700 lóerőt produkáló, 750 Nm csúcsnyomatékú 3,8 literes biturbó 6 hengeres benzinmotor gondoskodik.
A 0-100-as sprint 2,8 másodpercig tart vele, a 0-200-as gyorsulás 8,3 másodperc alatt letudható, a 0-300-hoz pedig 22,1 másodpercnyi idő szükségeltetik. Érdekesség, hogy egy tipikus 80-120-as előzési helyzet alig 1,5 (!) másodperc alatt abszolválható az autóval.
Az elöl 20, hátul 21 colos kerekeken gördülő Porsche 911 GT2 RS végsebessége 340 km/h, és ennél a tempónál 450 kilogrammos leszorítóerőt produkál a méretes hátsószárny. A megállás sincs a véletlenre bízva, alapáron járnak a 390 milliméteres karbon-kerámia fékek.
A hétsebességes PDK automataváltóval szerelt GT2 RS-sel tavaly szeptemberben 6:47.3-as köridőt futottak a legendás német Nordschleifén, ami jelenleg a legjobb idő a sorozatgyártású hátsókerékhajtású autók között. A 770 lóerős és 1525 kilogrammos Lamborghini Aventador SVJ ezt a rekordot idén júliusban megdöntötte egy 6:44.97-es idővel, azonban megjegyzendő, hogy ez az olasz versenyző összkerékhajtással rendelkezik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.