Exkluzív: beültünk a bőven 100 millió forint feletti első Rolls-Royce divatterepjáróba

Exkluzív: beültünk a bőven 100 millió forint feletti első Rolls-Royce divatterepjáróba

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

A BMW müncheni központjában járva üléspróbát vettünk a konszern legnagyobb és legtekintélyesebb modelljében. Illatos puha bőr és mélyen süppedős szőnyeg kedvelők előnyben.

A Rolls-Royce májusban mutatta be első SUV kategóriás modelljét, a Cullinant, melyről akkor szinte minden fontos részletet megosztottunk, és amely extrém SUV-ot a legközelebbi riválisának mondható, 60 millió forintos kezdőárú Bentley Bentaygával is összevetettünk. Így most inkább csak a lényegre fókuszálunk, és jövünk a müncheni Rolls-Royce szalonban az újdonságról készített megannyi fotónkkal.

Ilyen maga a tárgyalóhelyiség, ahol személyre szabhatjuk jövendőbeli kékvérű luxusautónkat:

©

Röviden ezeket érdemes tudni magáról az Egyesült Királyságban gyártott Rolls-Royce Cullinanről, mely nevét a valaha talált legnagyobb, 3100 karátos gyémántról kapta:

-5,34 méteres hossz, 2,16 méteres szélesség, 1,83 méteres magasság

-3,29 méteres tengelytávolság, 2,66 tonnás alaptömeg

-6,75 literes V12-es benzinmotor, két turbóval megfújva

-571 lóerős teljesítmény percenkénti 5000-es fordulatszámnál

-850 Nm-es nyomaték 1600-as fordulatszámtól

-8-fokozatú ZF automataváltó, 250 km/h-ra limitált végsebesség

-állandó összkerékhajtás, légrugós felfüggesztés, négykerék-kormányzás

-110 millió forintos alapár, ami extrákkal könnyedén az egekig növelhető.

És ilyen az első szerencsés vásárlók számára 2019 elején leszállítandó Cullinan kívülről-belülről, ezúttal jobbkormányos kivitelben (a motorteret és a csomagtartót sajnos nem fotózhattuk):

©

 

©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.