szerző:
hvg.hu

A már sorozatgyártásban lévő e-tron első példányait még az év vége előtt átvehetik a vásárlók.

Az Audi a múlt hét elején leplezte le első olyan modelljét, melyet a kezdetektől fogva villanyautónak terveztek. Az Audi e-tronra az azóta eltelt másfél hétben globálisan már több mint 10 000 előrendelés érkezett, ami annak ismeretében elismerésre méltó, hogy az újdonság csak a jövő héten kezdődő Párizsi Autószalonon lesz testközelből megtekinthető.

Az e-tron belgiumi sorozatgyártása szeptember 3-án kezdődött meg, az első európai vásárlók még az idén megkaphatják a megrendelt autójukat, az észak-amerikai forgalmazás pedig 2019 második negyedévében kezdődik meg. Az európai alapár 79 900 euró (25,8 millió forint), az amerikai vásárlóknak pedig minimum 74 800 dollárt (20,5 millió forint) kell fizetniük a kocsiért.

©

A Tesla Model X és a Jaguar I-Pace riválisának tekinthető Audi e-Tron 4,9 méter hosszú, 1,94 méter széles, illetve 1,62 méter magas, vagyis nagyobb, mint az ugyancsak nemrégiben leleplezett és koncepciójában nagyon hasonló Mercedes EQC.

Az opcionálisan immár hagyományos külső visszapillantótükör nélkül is rendelhető Audi e-tronban két villanymotor kapott helyet, melyek alaphelyzetben 355 lóerős teljesítményt és 560 Nm-es nyomatékot szabadítanak rá a kerekekre, legfeljebb 60 másodpercig. Azonban, ha D-ből S-be mozgatjuk a váltókart, akkor ebben a sportmódban 408 lóerő és 660 Nm áll a rendelkezésünkre, igaz, csak rövid ideig, konkrétan 8 másodpercig.

©

A 0-100-as sprint kevesebb mint 6 másodpercig tart a divatterepjáróval, melynek végsebessége elektronikusan 200 km/h-ra van korlátozva. A szigorú WLTP teszt szerint egy feltöltéssel több mint 400 kilométer tehető meg az e-tronnal, melynek 95 kWh kapacitású akkumulátora (EQC: 80 kWh) akár 150 kW teljesítménnyel is tölthető. Ebben az esetben 30 perc alatt 80 százalékosra tölthető a teljesen lemerült aksi, mely 2,28 méter hosszú, 1,63 méter széles, 34 centiméter magas és 700 kilogrammot nyom a mérlegen.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Felborult egy kisbusz Albertirsán, nyolcan megsérültek

Felborult egy kisbusz Albertirsán, nyolcan megsérültek

A lónak a ... ! – Hadházy Ákos legszaftosabb táblája felhúzta Kövér Lászlót

A lónak a ... ! – Hadházy Ákos legszaftosabb táblája felhúzta Kövér Lászlót

Megüzente a kormány: Karácsony ne úgy vezesse Budapestet, ahogyan Demszky

Megüzente a kormány: Karácsony ne úgy vezesse Budapestet, ahogyan Demszky

Felvette a kollégája pulóverét, aki emiatt leszúrta

Felvette a kollégája pulóverét, aki emiatt leszúrta

"Feszültségek és súrlódások helyett szép emberi találkozások" – befejeződött Enyedi Ildikó új filmjének forgatása

"Feszültségek és súrlódások helyett szép emberi találkozások" – befejeződött Enyedi Ildikó új filmjének forgatása

Még egy helyettest kinézett magának Karácsony Gergely

Még egy helyettest kinézett magának Karácsony Gergely