szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

MGU-K és MGU-H. Eddig csak a Forma–1-ben hallhattunk róluk, de most egy utcai autóba is bepakolta ezeket a Nissan prémium márkája.

Az Infiniti tavaly előrukkolt egy a Q60 Red Sport 400-ra épülő tanulmányautóval, az 500 lóerős Q60 Project Black S modellel, mely a Renault F1-es csapatának sportfejlesztéseit ötvözte egy közúti autóval. Azóta eltelt egy esztendő, és most bemutatkozott a továbbfejlesztett, ám egyelőre még mindig nem teljesen szériaérett utód, mely nemes egyszerűséggel Infiniti Project Black S névre hallgat. És így mutat:
Infiniti

A motorháztető alatt egy 405 lóerős biturbó 3 literes V6-os benzinmotor található, a speciális duál-hibrid hajtáslánc összteljesítménye pedig nem kevesebb, mint 571 lóerő, a csúcsnyomaték 475 Nm. A rendszer részét képezi többek közt egy MGU-K egység, mely a fékezéskor felszabaduló energiát hasznosítja, ezenkívül pedig két hővisszanyerő MGU-H is került a fedélzetre. Az elektromos energiát egy 4,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorban tárolja az autó.

Infiniti

A testközelből először a mostani Párizsi Autószalonon megtekinthető Infiniti Project Black S menetteljesítményei egyelőre még kicsit ködösek, azt viszont már elárulta a gyártó, hogy az 1 775 kilogrammos kocsival kevesebb mint 4 másodperc alatt le lehet tudni egy 0-100-as sprintet. A Q60-as alapmodellről egyébként nemrégiben részletes tesztben számoltunk be.

Infiniti

 

Infiniti
Infiniti
Infiniti
Infiniti
Infiniti
Infiniti

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!