Titokban Magyarországra jöttek a legkeményebb gyári Porsche 911-esek – fotógaléria

Szépen csendben hazánkba érkezett egy komolyabb 911-es különítmény, melynek csúcsragadozója a 700 lóerős GT2 RS.

Titokban Magyarországra jöttek a legkeményebb gyári Porsche 911-esek – fotógaléria
A napokban a Hungaroringen járva belebotlottunk egy titokzatos Porsche 911-flottába. Az autókhoz közelebb érve kiderült, hogy nem holmi mezei 911-esekről (GTS, Turbo S stb.), hanem versenytechnikával megspékelt csúcskategóriás közúti 911-esekről van szó, melyek a gyártó német rendszámos flottájának tagjai.
László Ferenc

A GT3 RS és GT2 RS sportkocsikat a zuffenhauseni cég ügyfelei próbálgathatták a mogyoródi aszfaltcsíkon. GT3 RS-ből értelemszerűen sokkal több volt, mint a mindössze 1000 példányban gyártott GT2 RS-ből, amiből konkrétan egyetlen példány érkezett a mostani rendezvényre.

László Ferenc

A 60 millió forint körüli alapárú 911 GT3 RS 4 literes hathengeres benzinmotorja turbó nélkül tud 520 lóerőt, mely teljesítmény egy speciálisan kalibrált hétsebességes PDK automataváltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre. A 9 000-ig pörgethető erőforrás segítségével alig 3,2 másodperc alatt megoldható a 0-100-as sprint (GT3: 3,4 másodperc), a végsebesség pedig 312 km/h.

László Ferenc

Az elöl 20, hátul 21 colos kerekeken gördülő sportkocsi új aerodinamikai elemeket kapott, finomhangolták a négykerék-kormányzását, és a tömegéből is sikerült lefaragni néhány kilogrammot. Amennyiben a 13 ezer eurós opcionális magnéziumfelnik virítanak a kocsin, akkor annak tömege mindössze 1 430 kilogramm. Érdekesség továbbá, hogy 200 km/h tempónál a GT3 RS kétszer akkora leszorítóerőt produkál, mint a GT3.

László Ferenc
László Ferenc

A 911 GT2 RS hivatalosan 85 millió forintba került, de lényegében pillanatok alatt szétkapkodták a limitált mennyiséget, és mostanság nem ritka, hogy 160 millió forint ellenében cserél gazdát egy-egy ilyen gép. És hogy mit kaphatunk ennyi pénzért? Nos, egy olyan 1 470 kilogrammos sportautót, melynek mozgatásáról egy 7 000-es percenkénti fordulatszámon 700 lóerőt produkáló, 750 Nm csúcsnyomatékú 3,8 literes biturbó 6 hengeres benzinmotor gondoskodik.

László Ferenc

A 0-100-as sprint 2,8 másodpercig tart vele, a 0-200-as gyorsulás 8,3 másodperc alatt letudható, a 0-300-hoz pedig 22,1 másodpercnyi idő szükségeltetik. Érdekesség, hogy egy tipikus 80-120-as előzési helyzet alig 1,5 (!) másodperc alatt abszolválható az autóval.

László Ferenc

Az elöl 20, hátul 21 colos kerekeken gördülő Porsche 911 GT2 RS végsebessége 340 km/h, és ennél a tempónál 450 kilogrammos leszorítóerőt produkál a méretes hátsószárny. A megállás sincs a véletlenre bízva, alapáron járnak a 390 milliméteres karbon-kerámia fékek.

László Ferenc

A hétsebességes PDK automataváltóval szerelt GT2 RS-sel tavaly szeptemberben 6:47.3-as köridőt futottak a legendás német Nordschleifén, ami jelenleg a legjobb idő a sorozatgyártású hátsókerékhajtású autók között. A 770 lóerős és 1525 kilogrammos Lamborghini Aventador SVJ ezt a rekordot idén júliusban megdöntötte egy 6:44.97-es idővel, azonban megjegyzendő, hogy ez az olasz versenyző összkerékhajtással rendelkezik.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.