szerző:
hvg.hu

A stuttgarti márka a konzervatív benzines hibrid mellé egy gázolajos hibridet is felvett E-osztályos kínálatába.

Ha a környezettudatos autózás kerül szóba mostanság, akkor szinte senkinek sem a megtépázott hírnevű dízelek jutnak eszükbe. Ezen szeretne most változtatni a Mercedes, melynek legújabb plugin hibrid modellje nemcsak benzines, hanem tisztának ígért dízel változatban is elérhető.

©

Az E-osztályos Mercedes 300de kivitelének orrában egy 2 literes négyhengeres dízelmotor teljesít szolgálatot, mely 194 lóerős teljesítményt ad le. Ehhez hozzájön még a villanymotor 122 lóereje, a végeredmény pedig 306 lóerő és 700 Nm, ami 5,9 másodperces 0-100-as sprintidőt tesz lehetővé. A 100 kilométerre levetített gyári átlagfogyasztás alig 1,6 liter (az első 100 kilométeren), a tisztán elektromosan megtehető NEDC hatótáv pedig 54 kilométer.

©

A 300e változatban lévő 2 literes négyhengeres benzines egység 211 lóerőt állít elő, ami az említett villanymotorral kiegészítve 320 lóerős rendszerteljesítményt, illetve 700 Nm-es nyomatékot produkál. Ez az 50 kilométeres e-hatótávú, 2 literes fogyasztásúnak ígért változat 5,7 másodperc alatt gyorsul állóhelyzetből 100-as tempóra.

©

A két típus közös vonása a kilencsebességes automataváltó, illetve a 13,5 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor. Az elektromos módban 130 km/h maximális tempóra képes, 250 km/h végsebességű, kombiként is elérhető új modellek telepét 1,5-5 óra alatt lehet nulláról teljesen feltölteni.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Megtalálták Tarlós egyetlen ellenfelét

Megtalálták Tarlós egyetlen ellenfelét

Beárazták az új 7-es BMW-t, nem olcsó a biturbó V12-es csúcsmodell

Beárazták az új 7-es BMW-t, nem olcsó a biturbó V12-es csúcsmodell

Dollármilliókat kérne vissza a Nissan a Japánban letartóztatott autómogultól

Dollármilliókat kérne vissza a Nissan a Japánban letartóztatott autómogultól

„Az ostobaság nem mentség” – Lakner Zoltán reagált a köztévé melegek „kigyógyításáról” készült műsorára

„Az ostobaság nem mentség” – Lakner Zoltán reagált a köztévé melegek „kigyógyításáról” készült műsorára

Nem idén zár a budapesti bevásárlóközpont, cáfol a Récsei Center

Nem idén zár a budapesti bevásárlóközpont, cáfol a Récsei Center

A Samsung üzeni mindenkinek: forradalmi újítást hoz az összehajtható kijelzős telefonjuk

A Samsung üzeni mindenkinek: forradalmi újítást hoz az összehajtható kijelzős telefonjuk