szerző:
László Ferenc

Hazánkban is bemutatkozott a dél-koreai márka nagy divatterepjárója, melynek van néhány igen hasznos funkciója. És egyelőre csak dízelmotorral kapható.

A Hyundai 2000-ben mutatta be a Santa Fe nevet kapott SUV első generációját, melynek idén tavasszal a Genfi Autószalonon mutatkozott be a negyedik kiadása. A legfrissebb széria magyarországi bemutatóját most tartották meg, ahol a Michelisz Nortbert által a hétköznapokban használt új modell árai is elhangzottak.
©

A Norbi nevével fémjelzett limitált szériás i30 N és az elektromos Kona társaságában leleplezett Hyundai Santa Fe hazánkban legolcsóbban 14,8 millió forint ellenében vezethető haza, mely összegért egy 2,2 literes dízelmotorral szerelt, 5 üléses Premium Edition kivitel vezethető haza. A hasonló hajtásláncú és ugyancsak 5 üléses Executive Edition ára 15,8 millió forint, míg a 7 üléses dízel Executive Edition árcéduláján 16,2 millió forintos összeg olvasható. Mindegyik kivitelben a gyártó új nyolcfokozatú automataváltója teljesít szolgálatot, mely az ígéretek szerint sokat segít a korábbiaknál alacsonyabb fogyasztás elérésében.

A Hyundai Santa Fe 4,77 méter hosszú, így nem csak elődjénél, hanem a nagy rivális Skoda Kodiaqnál is hosszabb néhány centiméterrel. A tengelytáv 2,76 méter, vagyis e tekintetben a Kodiaqnak van néhány centiméteres előnye. A kizárólag összkerékhajtásos kivitelben készülő Santa Fe csomagtartója 625 literes, a második üléssorban található ülés pedig egyetlen gombnyomással elcsúsztatható, és így könnyen be lehet szállni a leghátsó helyekre is. A harmadik üléssor mögött 130 liternyi csomagnak jut helye.

©

Az új csomagtérajtónyitás-asszisztens azt jelzi a sofőr számára, hogy van-e elegendő hely hátul a csomagtérajtó kinyitásához, ha például tolatva parkolunk be egy fal elé. A biztonságoskiszállás-asszisztens a balesetek megelőzésében játszik fontos szerepet: ha hátulról érkező gépjárművet érzékel, átmenetileg reteszeli a hátsó ajtók gyerekzárját, így az utasok csak akkor szállhatnak ki, ha ezt biztonságban megtehetik.

A 2,2 literes turbódízel motor 200 lóerős teljesítményt, illetve 440 Nm-es nyomatékot ad le, ami 9,4 másodperces 0-100-as sprintet, illetve 203 km/h végsebességet tesz lehetővé. A kínálatba később érkező 2,4 literes szívó benzines erőforrás 188 lóerős, illetve 241 Nm-es produkciót ad elő, és 10,4 másodperc alatt gyorsítja fel a 195 km/h végsebességű autót álló helyzetből 100-as tempóra. A kiviteltől függően 1,8-2 tonna tömegű divatterepjárót gyárilag 17, 18, illetve 19 colos kerekekkel szerelik.

©

 

©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Nagy nap lesz március 25. az Apple rajongóinak, de talán az utálóinak is

Nagy nap lesz március 25. az Apple rajongóinak, de talán az utálóinak is

Halálos baleset Zalaszentmihálynál

Halálos baleset Zalaszentmihálynál

Vad turbulencia után kényszerleszállást hajtott végre egy Delta-gép

Vad turbulencia után kényszerleszállást hajtott végre egy Delta-gép

A vonat elől húzták ki a részeget a rendőrök

A vonat elől húzták ki a részeget a rendőrök

Orbán: Magyarok vagyunk, nem balekok

Orbán: Magyarok vagyunk, nem balekok

Korábban izraeli zászlót égetett, most hosszú cikket írt a Magyar Nemzetbe

Korábban izraeli zászlót égetett, most hosszú cikket írt a Magyar Nemzetbe