Stílusos búcsú: már itt az új 911-es, a régi pedig 700 lóerős szörnyetegként távozik

A kifutó Porsche 911-es utolsó kiadása olyan brutálisra sikerült, hogy nem is engedik közútra. Az újdonság még a GT2 RS-nél is komolyabb produkciót ad elő.

  • hvg.hu hvg.hu
Stílusos búcsú: már itt az új 911-es, a régi pedig 700 lóerős szörnyetegként távozik
A Porsche néhány napja leplezte le a lényegében az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új fejlesztésnek tekinthető, 992-es típusszámú 911-est, mely egyelőre csak egyetlen 450 lóerős turbómotorral érhető el. Érdekesség, hogy a gyártó nem sokkal a Los Angeles-i Autószalonon debütált új 911-es után egy minden korábbinál sportosabb változatot mutatott be a kifutó, vagyis a 991.2-es szériából. Íme:
Porsche

A nemrégiben hazánkban is felbukkant szuperdrága és igen ritka, 1000 példányban gyártott 911 GT2 RS-re épülő 911 GT2 RS Clubsport olyan keményre sikeredett, hogy közúti forgalomban nem is használható. A pályanapokra szánt újdonság 80 kilogrammal könnyebb a már amúgy sem éppen nehéz alapmodellnél, így mindössze 1 390 kilogrammot nyom a mérlegen.

Porsche

A normál GT2 RS2 utastere ilyen:

Porsche

Ehhez képest a Clubsport kivitel belseje így mutat:

Porsche

A bukócsöves, egyszemélyes 911 GT2 RS Clubsport 3,8 literes 6 hengeres biturbó motorja változatlanul kereken 700 lóerős teljesítményt ad le a hátsó kerekekre. A hétfokozatú automataváltóval szerelt újdonság ára egyelőre ismeretlen, de vélhetően nem lesz olcsó a szupersportos 911-es, hiszen mindössze 200 darabos litimált széria készül belőle.

Porsche

 

Porsche

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.