szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

1500 lóerős négyturbós benzinmotor helyett egyelőre csak egy szerény villanymotor van a kidolgozott utastér nélküli unikumban. Melynek még normális féke sincs.

A nemrégiben megrendezett Genfi Autószalonon alaposan körbejártuk a világ legdrágább új autójának kikiáltott Bugatti La Voiture Noire-t. Mely elsősorban 5 milliárd forint körüli áráról ismerszik meg, illetve arról, hogy a belőle készült egyetlen példány tulajdonosa a korábbi Volkswagen-vezér Ferdinand Piëch.

László Ferenc

A gyártó a bejelentés kapcsán arról számolt be, hogy a La Voiture Noire stílusosan ívelt lemezei alatt a Chiron technikája található. Vagyis egy 8 literes W16-os benzinmotor, amely a 4 turbófeltöltőnek hála 1500 lóerőt, illetve 1600 Nm-t szabadít rá a négy kerékre.

A genfi szalon bontásakor azonban meglepően hangtalanul távozott a helyszínről a legújabb Bugatti, melynek talán leginkább kiábrándító részlete a kerékkel együtt forgó féknyereg:

Nyílt titok, hogy a kiállított prototípusban még nem volt semmilyen benzinmotor, a meghajtásáról egy egyszerű kis villanymotor és egy szerény kapacitású akkumulátor gondoskodott. Ami egyébként nem szokatlan az ilyen és ehhez hasonló kiállítási prototípusok esetében.

Tim Bravo, a Bugatti kommunikáció vezetője a videó napvilágra kerülését követően azt nyilatkozta, hogy a La Voiture Noire fejlesztése alig fél éve kezdődött, vagyis a leleplezett autó nem több egy nagyon korai prototípusnál. Emberünk elárulta, hogy a teljesen sötétített ablakok mögött még normál utastér sem található.

A Bugatti La Voiture Noire egyelőre tehát csak egy ígéret, a kocsi várhatóan 2-2,5 év múlva fog ténylegesen elkészülni.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!