Igazi GTI-gyilkos: 400 lóerős lett a Michelisz Norbi-féle utcai Hyundai i30 N

Itt a hathatós megoldás azok számára, akik a dél-koreai gyártó Golf-kategóriás izgalmas autóját nem tartják elég erősnek.

  • hvg.hu hvg.hu
Igazi GTI-gyilkos: 400 lóerős lett a Michelisz Norbi-féle utcai Hyundai i30 N

A Hyundai nemrég alaposan berúgta az ajtót azzal, hogy a BMW-től elcsábított szakemberek segítségével elkészítette az igen komoly vezetési élményt produkáló i30 N-t. A közelmúltban általunk is alaposan kipróbált modellt egy 2 literes turbómotor hajtja, a legerősebb Performance változatban 275 lóerővel és 353 Nm-rel.

Abszolút értékben ezek nem különösebben komoly adatok, és ezt többek közt a berlini Turbozentrum is érezte, mely cég most kezelésbe vette a koreai sportolót. Íme:

Turbozentrum

A német tuning lelke nem más, mint ez a módosított turbófeltöltő:

Turbozentrum

Ennek köszönhetően a dél-koreai sportoló teljesítménye eléri a 400 lóerőt, ami több mint 45 százalékos növekedést jelent. A teljesítménynövelés ára 2400 euró (760 ezer forint), de ha a megrendelő egy általa biztosított turbót kíván tuningoltatni, akkor a művelet némileg barátibb, 1600 eurós (510 ezer forint) kiadást jelent.

Arról sajnos nem szól a fáma, hogy a gyárilag 250, illetve 275 lóerős i30 N-ekbe egyaránt beszerelhető turbótól és a módosított motorvezérléstől mennyit javulnak a menetteljesítmények, illetve, hogy a kocsi többi alkatrésze milyen beavatkozásokat igényel a jelentősen megnövekedett teljesítmény miatt.

Emlékeztetőül, a legsportosabb gyári i30 N-nel 6,1 másodperc alatt lehet letudni a 0-100-as sprintet, már amennyiben hibátlanul és nagyon gyorsan kezeljük a hatfokozatú kéziváltót. A WTCR-ben hasonló versenyautót terelget Michelisz Norbert, akit legközelebb április végén, a sorozat hungaroringi futamán láthatunk majd versenyezni.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.