szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

Felkerestük a Német Túraautó Bajnokság 2019-es szezonjának nyitóhétvégéjét. Vázoljuk, hogy milyen mostantól a V8-as motorokkal szakító és 1987 után újból felturbózott sorozat - szinte csak a Hankook gumi maradt változatlan.

Ezen a hétvégén startolt el a DTM idei szezonja, melynek első versenyeit a németországi Hockenheimben, hideg, esős körülmények mellett rendezik meg. Október végén ugyanitt zárul majd a kilencfordulós évad, tavalytól eltérően ezúttal sajnos a Hungaroring érintése nélkül.
©

Mivel a tavalyi DTM-bajnok Mercedes a Formula 1 mellett az elektromos Formula E-re koncentrál, a nagy német gyártók közül már csak kettő maradt versenyben, az RS5-öt indító Audi, illetve az M4-gyel rajtvonalhoz álló BMW.

1996 óta most először viszont érkezett egy nem német gyártó a sorozatba, a Vantage modelljéből versenyautót épített brit Aston Martin. Utóbbi csapat egyik újonc pilótája az utolsó magyar király, az 1922-ben elhunyt IV. Károly dédunokája, az osztrák születésű Habsburg Ferdinánd.

©
©

©
©
©

A 4 literes V8-as szívómotorok helyét a "takarékosság" és "hatékonyság" jegyében átvették a 2 literes 4 hengeres turbómotorok. Ezek körülbelül 85 kilogrammot nyomnak a mérlegen, vagyis körülbelül fele olyan nehezek, mint elődeik.

A csendesebb, nem annyira telt hangzású új motorok körülbelül 100-120 lóerővel erősebbek: a 620-640 lóerős csúcsteljesítményt 500-al magasabb, 9500-as percenkénti fordulatszám környékén adják le. Az erőforrásoknak az eddigi 10 000 helyett 6 000 kilométert kell kibírniuk, és egységesen 102-es oktánszámú Aral versenybenzinnel üzemelnek.

©
©

Nincs rajtelektronika, a motor és a fékek a korábbiaknál komolyabb hűtést kaptak, megújult az első- és a hátsó diffúzor, valamint a hátsó szárny is. Az előzést könnyítő aktív-szárnyas DRS 1 helyett már 3 másodpercig használható, a versenyenként 12-szer használható Push To Pass megoldás pedig rövid ideig 30 lóerővel nagyobb teljesítményt tesz lehetővé.

Oly módon, hogy a 95 kilogramm/órás fogyasztási limitet 100 kilogramm/órára növeli, vagyis ideiglenesen több üzemanyagot kap a motor.

©
©

Az új vezérlést és kijelzőket kapott kocsik pilótával és üzemanyaggal együtt mért minimum tömege 1 115-ről 1 070 kilogrammra csökkent. Az eddigieknél jelentősen jobb kilogramm/lóerő arányú versenyautók végsebessége meghaladja a 300 km/h-t.

©

Az ATS alufelnikre szerelt versenygumikat immár kilenc szezon óta a Hankook szállítja. Az idei abroncsok ugyanolyanok, mint a tavalyiak, ami a nagyobb teljesítmény és a komolyabb tempó miatt nem kevés kihívást jelent mind a pilótáknak, mind a csapatoknak. Elöl 300, hátul 320 milliméteresek a gumik.

©
©

Az időmérőkön az első három helyezett 3, 2, illetve 1 pontot kap, a versenyeken a győztes 25 pontot zsebel be, és még a tizediket is jutalmazzák egy ponttal. A 2018-as bajnokságot Mercedes-szel megnyert brit Gary Paffett idén nem vesz részt a DTM-ben, vagyis 2019-ben egész biztosan új bajnokot avat a széria.

©

 

©
©
©
©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Felhős, de csapadékmentes idő várható pénteken

Felhős, de csapadékmentes idő várható pénteken

Virágokkal emlékeznek Törőcsik Marira a Nemzeti Színháznál

Virágokkal emlékeznek Törőcsik Marira a Nemzeti Színháznál

Megérkezett a felfrissített Seat Ibiza

Megérkezett a felfrissített Seat Ibiza