2019 legjobb motorja a Ferrarié, de a második már egy villanymotor

2019 legjobb motorja a Ferrarié, de a második már egy villanymotor

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

Az első hely egy V8-as biturbó erőforrásé, amit egy 400 lóerős elektromos riválisa követ a sorban.

Kihirdették, hogy idén mely motor kapta az International Engine of the Year nevezetű rangos elismerést. A nyertes nem más, mint a Ferrari 488 GTB/Spider szakújságírók által egyöntetűen dicsért erőforrása, csakúgy, mint 2018-ban, 2017-ben, illetve 2016-ban. Ez a 3,9 literes lökettérfogatú V8-as benzinmotor 600 köbcentiméterrel kisebb, mint a 458 Italiában lévő elődje, azonban a két turbónak köszönhetően simán lepipálja azt.

©

A 670 lóerős teljesítmény mellé 760 Nm-es nyomaték, és turbómotorokat megszégyenítően szép orgánum társul, az pedig ez esetben lényegében senkit sem érdekel, hogy az erőmű átlagfogyasztása a gyári adatok szerint mindössze 11,2 liter 100 kilométerenként. Ez utóbbit valós közlekedési helyzetben egyébként meglehetősen nehéz lehet reprodukálni.

©

A literenként 172 lóerős teljesítményt, illetve 195 Nm-es nyomatékot produkáló motornak köszönhetően a hétsebességes váltóval és hátsókerék-hajtással rendelkező, alig több mint 1,5 tonnás GTB 3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 330 km/h. Ugyanez a motor a 488 szupersportos verziójában, a Pistában már 720 lóerős, illetve 770 Nm nyomatékú, így ez a típus alig 2,85 másodperc alatt letudja a 0-100-as sprintet, és a gyorsulásnak csak 340-nél szakad vége.

Az év motorja szavazáson 425 pontot kapott Ferrari-motor után a nemrégiben a 2019-es Év Autójának megválasztott Jaguar I-Pace elektromos hajtáslánca végzett a második helyen, még pedig 328 ponttal. Ez a brit SUV 400 lóerős teljesítményű és 696 Nm nyomatékú, 90 kWh-s akkumulátora pedig 377 kilométeres EPA-hatótávolságot biztosít.

©

A toplista harmadik helyén a Mercedes-AMG 280 pontot szerzett 4 literes biturbó V8-as motorja landolt, mely különböző teljesítményű változatokban tucatnál is több modellben is ott rejtőzik.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.