Csak 3 autógyártó fért fel a legértékesebb márkák top 100-as listájára

Csak 3 autógyártó fért fel a legértékesebb márkák top 100-as listájára

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

Csupán egyetlen japán és két német márka tudott bekerülni a 100 legnagyobb értékű nemzetközi brand közé.

A Kantar Millward Brown nyilvánosságra hozta legfrissebb 100-as BrandZ toplistáját, melyen a világ legnagyobb értéket képviselő globális márkái találhatók. A lista legelején a két helyet javító Amazon trónol, melynek márkaértéke jelenleg mintegy 315,5 milliárd dollárra tehető. A második, illetve harmadik helyen a 309,5 milliárd dolláros Apple, illetve a 309 milliárd dolláros Microsoft következik a sorban.

Az autógyártók közül jelenleg a Toyota található a BrandZ toplista legelőkelőbb helyén. A 29,1 milliárd dolláros márkaértékű japán cég tavalyhoz képest 5 helyet rontva a 41. pozíciót tudhatja magáénak.

Az autóipari cégek közül a Mercedes-Benz a második. A 23,35 milliárd dolláros német vállalat 8 helyet rontott, így jelenleg az 54. pozíciót birtokolja. A következő, vagyis 55. helyen a BMW található, mely ugyancsak német, és ugyancsak 8 helyet rontott cég márkaértéke mintegy 23,32 milliárd dollárra tehető.

A top 100-as listára már nem fértek fel a következő, ugyancsak nagy brandértékű autóipari cégek: Honda, Ford, Nissan, Tesla, Audi, Volkswagen és Porsche. Ezek közül egyedül a 6,71 milliárd dolláros Volkswagennek nőtt a márkaértéke, mégpedig mintegy 12 százalékkal.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.