Ilyen autókkal mennek majd az Extreme E-ben: a Himaláján, a Déli-sarkon, az Amazonasnál

Ilyen autókkal mennek majd az Extreme E-ben: a Himaláján, a Déli-sarkon, az Amazonasnál

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

A hamarosan induló bajnokságban 4x4-es hajtású elektromos autók mennek a világ legextrémebb terepviszonyai között.

Az angliai Goodwood Sebesség Fesztiválon mutatkozott be a nagyközönség számára az Extreme E sorozat első versenyjárműve. Az Extreme E-SUV Odyssey 21 járműhöz hasonlót eddig nem nagyon lehetett látni az autósportban. Az autó súlya 1650 kg, elektromos hajtási teljesíménye 560 lóerő. Emiatt 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, de még fontosabb, hogy képes lesz leküzdeni, az akár legmeredekebb 44 fokos emelkedőket is.

Az autók, amelyek a Continental speciális versenyabroncsait használják majd egészen elképesztő helyeken versenyeznek majd. Alejandro Agag, a Formula E promótere és a McLaren-sportigazgatója, Gil de Ferran azt eszelték ki, hogy többek közt a Himalája hegyein, vagy az Déli-sarkkörnél legyenek futamok. Az üzleti lehetőséget abban látják, hogy egy ilyen megmérettetésen inkább olyan karosszériával mennének az autó, mint az utcai modellek, szemben a pályaversenyek formulaautóival.

Az elektromos SUV-ok prototípusainak tesztelése már kezdetét vette. A 2021-ben induló széria versenyzőinek két szett nyári és téli gumiabroncs fog a rendelkezésükre állni. Valamennyi Extreme E csapat ugyanazzal a szabvány felszereléssel áll rajthoz, amit a Spark Racing Tecnology szerel össze, az akkumulátorokat pedig a Williams Advanced Engineering biztosítja.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.