Az elmúlt 10 év minden vasúti átjárós baleseténél az autósok, gyalogosok, kerékpárosok voltak a hibásak

Az elmúlt 10 év minden vasúti átjárós baleseténél az autósok, gyalogosok, kerékpárosok voltak a hibásak

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egyetlen esetben sem volt a MÁV a felelős, miközben már idén is 30 baleset történt az átjárókban.

Közös közúti-vasúti ellenőrzést indított a vasúti átjárók biztonságáért a MÁV és a rendőrség, amelynek kapcsán Biber Anett, a MÁV Zrt. szóvivője beszélt az átjárókban történt balesetekről. Elmondta, hogy minden vasúti átjáróban történő baleset megelőzhető lenne odafigyeléssel és a szabályok betartásával. Hozzátette: július végéig tizeneggyel kevesebb, harminc baleset történt, mint tavaly ebben az időszakban, de ennyi is túlságosan sok.

Éppen emiatt a nyári szezonban a MÁV és a rendőrség közös akciójában öt pénteken keresztül nyolc Balaton-parti és velencei-tavi település útátjárójában hívják fel a figyelmet a balesetveszélyre.

A szóvivő beszélt arról is, hogy az utóbbi tíz évben nem történt olyan baleset vasúti átjáróban, amelyben a vasút felelősségét megállapították volna, vagyis ezek mind a közúton közlekedők, autósok, kerékpárosok vagy gyalogosok figyelmetlenségéből adódtak. Hozzátette, hogy nemcsak a vétkesek sérülhetnek meg, hanem a vonatokon utazók, a MÁV dolgozói, a mozdonyvezetők is, ráadásul évente százmilliós anyagi kárt okoznak ezek a balesetek a vasúttársaságnak.

A KRESZ egyértelműen szabályozza, hogyan kell megközelíteni egy vasúti átjárót. Azt is, hogy mi a teendő biztosítóberendezés hiányában és miként kell viselkedni a meglétekor. A „fehér jelzés” nem a szabad utat mutatja, hanem csak a vasúti berendezés megfelelő működését jelzi, tehát akkor is körül kell nézni és fokozott óvatossággal kell megközelíteni az átjárót – mondta Csibrik Csaba, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság alosztályvezetője. Kiemelte, hogy piros jelzésnél pedig egyértelmű, hogy meg kell állni, amíg ismét nem vált fehérre a jelző.

Az idén júliusig történt harminc vasúti átjáróban bekövetkezett balesetből kettő volt halálos kimenetelű, tizenkettő személyi sérüléssel, tizenhat pedig anyagi kárral végződött. A 2010–2019 közötti időszakban a legkevesebb ilyen baleset 2015-ben történt, az 57-ből 12 volt halálos. A legtöbb baleset 2018-ban történt, az akkori 88 esetből 21 volt halálos.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hozzászólások