Legendás 7 üléses autó, amire sajnos nem jár az állami támogatás

Legendás 7 üléses autó, amire sajnos nem jár az állami támogatás

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha új autó lenne, járna rá a 2,5 millió forintos nagyacsaládos támogatás. Íme egy kiváló állapotú és új gazdára váró régi kombi Citroën DS.

A Citroën 1955 október 5-én a Párizsi Autószalonon egy olyan futurisztikus új modellel rukkolt elő, melynek érkezésére szinte senki sem számított. Ez volt a DS, amire rögtön a leleplezést követő első negyed órában közel 750 megrendelést adtak le. Ez a szám a kiállítás tíz napja alatt 80 ezerre nőtt, és egészen 2016-ig, a Tesla Model 3 érkezéséig rekordnak számított.

Utóbbi amerikai villanyautóra hasonló idő alatt 180 ezer megrendelést adtak le. Ellenben a DS-re az 50-es években nem kellett olyan sokat várni, mint mostanság a Tesla Model 3-ra.

©

A Flaminio Bertoni és André Lefébvre vezetésével megalkotott Citroën DS-t 1955-től egészen 1975-ig gyártották, a két évtized alatt 1,455 millió példány készült belőle. A típus nemcsak formailag, hanem technikailag is felettébb újszerűnek számított akkoriban, elég csak a hidropneumatikus felfüggesztésre, az automatikus szintszabályozásra, az állítható magasságú futóműre, a szervókormányra, vagy a félautomata váltóra gondolnunk. 1967-ben mechanikus működésű kanyarfényszórót is kapott a DS, a sorozatgyártású autók közül a világon elsőként.

1958-ban látott napvilágot a kombi változat, mely piaconként eltérő néven, Brake, Wagon, Station Wagon, Safari és Estate típusjelzéssel került forgalomba. Míg az alapmodell 4,82 méter hosszú, addig a kombi 4,99 méteres, és utóbbinak a tömege is nagyobb, mintegy 115 kilogrammal. Ez többek közt annak következménye, hogy az üvegszálas tetőt a merevség növelése érdekében a kombin acéltetőre cserélték.

A Charles de Gaulle és Fantomas által is használt DS-ből 1970-ben adták el a legtöbbet, közel 104 ezer darabot, az utolsó példány 1975 április 24-én hagyta el a gyártósort. Manapság egyre nehezebb jó állapotú DS-t, főleg kombit találni, mindenesetre a mellékelt fotókon látható remek DS 20 Familiale éppen új gazdáját keresi.

©
©

Az alig 3 774 kilométeres futásteljesítménnyel hirdetett berlini autó érdekessége, hogy utasteréből extra ülések hajthatók fel, ily módon egyszerre akár hét személy is utazhat benne.

©
©

A 98 lóerős 2 literes motorral és ötfokozatú váltóval rendelkező, kék fényezésű példány a gyártás vége felé, 1972 decemberében látta meg a napvilágot. Az árcédulán 29 900 eurós, vagyis átszámítva mintegy 10,6 millió forintos összeg olvasható.

©
©
©

A DS egyébként napjainkban is tovább él, egy a Citroënből kivált luxusmárkaként, melynek jelenleg két új típusa kapható, a DS3 és a DS7 divatterepjárók, illetve érkezőben a DS9 szedán.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.