Három új hibrid Renault érkezett Magyarországra, kipróbáltuk őket

Három új hibrid Renault érkezett Magyarországra, kipróbáltuk őket

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

Mostantól már a Capture és a Megane is elérhető zöld rendszámos változatban, illetve a Clio is új hibrid hajtáslánccal gazdagodott.

Az Európai Unió egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normáinak ma már képtelenség megfelelni normál belsőégésű motorokkal. A gyártók csak úgy tudják elkerülni az őket fenyegető sok milliárd eurós pénzbírságokat, hogy folyamatosan nyitnak a villanymotorok irányába, ily módon ma már szinte teljesen elárasztják a piacot a lágyhibrid, hibrid, plugin hibrid és elektromos autók.

A Renault igen korán, már 2012-ben piacra dobta népszerű villanyautóját, a nemrégiben a legújabb változatában általunk is alaposan letesztelt Zoét, most pedig a vegyes hajtásláncú hibrid technológia irányába nyit erőteljesen. Konkrétan három modellel, melyek Magyarországra érkezett első példányait gyorsan ki is próbáltuk az október közepén már havas Mátrában és környékén.

©

Capture E-Tech

A 2013 és 2019 között gyártott első Capture-t nemrégiben követte a második generáció, és a szubkompakt crossover az eddigi benzines és dízel kiviteleket követően most már benzin-alapú plugin hibridként is elérhető. Az újdonságot elsősorban a zöld rendszám buktatja le, no és persze a B-oszlopon lévő és a jobb hátsó lámpa melletti E-Tech logó, valamint a tény, hogy mostantól már nemcsak a bal oldali, hanem a jobb oldali C-oszlopon is található töltőnyílás. Míg az előbbibe benzin, addig az utóbbiba áram "tankolható".

A 9,8 kWh kapacitású és 102 kilogramm tömegű akkumulátor normál 230 V-os dugalj esetén 4,5 óra alatt tölthető fel teljesen, legjobb esetben pedig 3 óra alatt tudható le egy teljes töltés. A telepben tárolt energiát egy 67 lóerős villanymotor használja fel, ami egy 92 lóerős 1,6 literes szívó benzinmotor társaságát élvezi.

©

A mindig elektromosan induló, 50 kilométeres e-hatótávú Capture E-Tech 160 lóerős összteljesítménye, illetve 349 Nm-es nyomatéka bőségesen elegendő a hétköznapi használat során, azonban a 330 kilogrammos extra súly miatt a 0-100-as szintidő romlott a korábbi 155 lóerős 1,3 literes turbós benzines kivitelhez képest. Konkrétan 8,6-ról 10,1 másodpercre.

Az elektromosan maximum 135 km/h-os tempóra képes újdonság 1 564 kilogrammot nyom a mérlegen, és ennek megfelelően a Capture-ök közül elsőként hátul is tárcsaféket kapott. Az üres akkumulátoros E-Tech autópályatempó mellett nekünk 8,5 litert fogyasztott, a későbbiekben pedig 6 liter alá csökkent a fogyasztás, de ennél vélhetően életszerűbb képet fest majd a hamarosan érkező tartósabb tesztünk. Az üzemanyagtartály mérete 48-ról 39 literre csökkent.

©

A négyfokozatú automataváltós benzinmotorral és kétfokozatú váltóval szerelt villanymotorral ellátott Capture E-Tech csomagtartója 422 helyett 265 literes. Az Intense felszereltségi szintű modell hazai alapára 10,75 millió forint. Összehasonlításképp, a 100 lóerős normál Capture 5,85 millió forinttól indul, a 130 lóerős és automataváltós modell pedig 7,8 millió forintos listaárral rendelkezik.

©
©
©

Clio E-Tech

Ha a szabadidőautós életérzés távol áll tőlünk, akkor a Capture-nél jobb választás lehet a vele szoros rokonságban álló Clio. Az ötödik generációs francia kisautó környezettudatosnak ígért új változata nem zöld rendszámos, ugyanis ezúttal nem plugin hibrid, hanem normál öntöltő hibrid technológia rejtőzik a lemezek alatt.

Az 1,6 literes 92 lóerős szívó benzinmotor megegyezik a Capture-ben lévővel, azonban az akkumulátor ezúttal mindössze 1,2 kWh kapacitású, a villanymotor csak 48 lóerős, illetve a rendszerteljesítmény 20 lóerővel szerényebb, 140 lóerő.

©
©

A 9,9 másodperces 0-100-as szintidő nem hangzik rosszul, azonban megjegyzendő, hogy a 130 lóerős normál benzines Clio ennél 0,9 másodperccel rövidebb idő alatt tudja le a feladatot, és 200 km/h-s végsebessége 20 km/h-val haladja meg az E-Tech változatét. Cserébe viszont 5,7-6,3 helyett 4,3-5,1 literes WLTP-fogyasztást kapunk, legalábbis papíron.

Az elektromosan maximum 75 km/h-val gurulni képes, hátul továbbra is dobfékes hibrid Clio csomagtartója 391 helyett 301 literes, az üzemanyagtartályba az eddigi 42 helyett 39 liter benzint lehet tankolni. A Clio E-Tech legolcsóbban 7,1 millió forint ellenében vezethető haza, ami mintegy 700 ezer forintos felárat jelent a 130 lovas normál változathoz képest. A 65 lóerős fapados Clio hazai alapára 3,95 millió forint.

©
©

Megane E-Tech

A három közül a Megane a legrégibb, még 2016-ban debütált modell, mely nemrégiben esett át az első komolyabb ráncfelvarráson. És ennek keretein belül érkezett meg a típus első hibrid hajtáslánca, mely Capture-éhöz hasonló plugin kivitele garantálja a zöld rendszám előnyeit.

A Megane E-Tech csak és kizárólag kombi változatban készül, és információink szerint a gyártó egyelőre nem tervezi az ötajtós verzió hibridesítését. Az új technológia miatt az eredetileg 563-1504 literes csomagtér mérete 447-1372 literre csökkent, a tömeg pedig meghaladja az 1,6 tonnát.

©
©

A 92+67 lóerős, részben szívó benzines, részben elektromos hajtás megegyezik a Capture-ben lévővel, vagyis ez esetben is 160 lóerős összteljesítményt, 349 Nm-es nyomatékot, illetve egy 9,8 kWh kapacitású akkumulátort kapunk. Az 50 kilométeres villanyhatótávú Megane maximum 135 km/h-val képes haladni elektromosan, a végsebessége 183 km/h.

A 205 km/h végsebességű, 160 lóerős normál benzines Megane-hoz képest 8,6-ról 9,8 másodpercre romlott a 0-100-as szintidő, az üzemanyagtartály mérete pedig 47-ről 39 literre zsugorodott. Cserébe a fogyasztás 1,3-1,6 literre olvadt, ami persze csak a gyári adat és az első 100 kilométerre érvényes, teljesen feltöltött akkumulátor esetén. A tesztautóval egyelőre csak egy nagyon rövid próbakört tettünk, a valós fogyasztásról a tartósabb tesztet követően nyilatkozunk majd.

©
©

A Megane E-Tech 10,9 millió forinton nyit, szemben a 160 lóerős normál benzines kombi 9,15 millió forintos alapárával. Utóbbi már a legjobban felszerelt R.S. Line kivitel alapára, és mivel az E-Tech R.S. Line 11,55 millió forinton nyit, kijön, hogy a hibrid technika felára 2,4 millió forint. A Megane kombi hazai alapára egyébként 6,55 millió forint, ennyibe kerül a 115 lóerős benzines változat, az ötajtós modell pedig 6,3 millió forinttól indul.

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.