szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az alaposan felpaprikázott újdonság csúcsnyomatéka a 700 Nm-t is meghaladja.

Az Audi különböző sportos modelljeiből jól ismerjük azt a 2,5 literes turbós 5 hengeres benzinmotort, mely 400 lóerőt, illetve 480 Nm-es nyomatékot ad le. Ez az erőforrás a közelmúltban bekerült a Győrben gyártott Q3-asba is, így megszületett az RS Q3.

©

Az alapáron hétfokozatú S-tronic automata váltóval, illetve Quattro összkerékhajtással szerelt, 20,9 millió forintos alapárú újdonság 4,5 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet. Alaphelyzetben 250 km/h a végsebesség, de felár ellenében csak 280 km/h-nál szabályoz le az elektronika.

És most érkezett egy új Q3-as, mely még a gyári RS Q3-nál is sokkal erősebb:

©

A mellékelt fotókon a B&B AutomobilTechnik által kezelésbe vett RS Q3 látható, melynek motorjában a tuning-szakemberek találtak még 193 lóerőnyi extra teljesítményt, illetve 225 Nm-nyi extra nyomatékot.

©

A végeredmény ennek megfelelően nem kevesebb, mint 593 lóerő, illetve 705 Nm lett, ami vélhetően sportkocsikéhoz hasonló gyorsulást és végsebességet biztosít a kompakt szabadidőautónak, melynek hivatalos menetteljesítmény adataira viszont egyelőre nem derült fény. A tuning ára mintegy 5,4 millió forint.

©

Akinek esetleg ez már picit túl sok a jóból, 508, 476, illetve 458 lóerős változatban is megrendelheti a típust.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!