A sok hibrid után egy újabb izgalmas sportkocsi a Toyotától, megnéztük a GR86-ot

Megérkezett Európába a japán gyártó harmadik GR típusjelzésű globális modellje, a nagysikerű GT 86 utódja.

A sok hibrid után egy újabb izgalmas sportkocsi a Toyotától, megnéztük a GR86-ot
A Toyota szó hallatán legtöbbünknek jó ideje valamilyen alacsony fogyasztású hibrid villan át az agyunkon, pedig a japán vállalat kínálatában messze nem csak ilyen modellek találhatók. Elég csak a Toyota Supra sportkocsira, vagy a világ legerősebb 3 hengeres motorjával szerelt GR Yarisra gondolnunk, most pedig megérkezett Európába a gyártó újabb izgalmas újdonsága. Íme:
László Ferenc
László Ferenc

Az általunk a gyártó Brüsszeli sajtórendezvényén megtekintett Toyota GR86 nem más, mint a 2012-ben debütált Toyota GT 86 utódja, illetve a nemrégiben kijött második generációs Subaru BRZ testvérmodellje.

A 4,26 méter hosszú, 1,77 méter széles, 1,31 méter magas és 2,57 méteres tengelytávolságú újdonság az alumínium széles körben történő használatának köszönhetően mindössze 1 270 kilogramm tömegű. A karosszéria merevsége 50 százalékkal nőtt az elődhöz képest.

Toyota
Toyota

A 2,4 literes 4 hengeres szívó boxermotor 235 lóerős teljesítményű, illetve 250 Nm nyomatékú, az erő egy hatfokozatú kézi-, illetve egy opcionális hatfokozatú automata váltón keresztül érkezik meg a hátsó kerekekre.

A minden korábbinál jobb vezetési élménnyel kecsegtető Toyota GR 86 6,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra. A végsebesség váltótól függően 216-226 km/h.

László Ferenc
László Ferenc

A kormány mögött egy 7 colos digitális műszeregység található, a középső érintőkijelző 8 colos képátlójú.

A 215/40 R18-as gumikon gördülő sportkocsi a Subaru BRZ-től eltérően nálunk is kapható lesz, az ára azonban egyelőre még ismeretlen. Az európai forgalmazás tavasszal kezdődik meg és a Toyota elárulta, hogy a GR86 mindössze két évig lesz kapható.

Toyota

 

Toyota

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.