szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Néhány hónap múlva véget ér a bajorok első, nagy számban értékesített elektromos autójának gyártása. Az utódlás kérdése a magyar gyár szempontjából is érdekes.

A BMW 2013-ban mutatta be az i3 elektromos városi autót, amely mind a mai napig kifejezetten jó eladásokat produkál. Egy modell ugyanakkor ilyen időtávlatban valamiféle átalakítást igényel és a bajorok most bejelentették, hogy idén júliusban leállítják a gyártását.

A német prémiumgyártó szokatlan rendszerű hátsó ajtóval ellátott autója volt az i3, amelynek közvetlen utódja nem is lesz ilyen formavilággal. A hamarosan érkező iX1 tekinthető a folytatásának, amelynek érdekessége a brit Autocar lap szerint, hogy a ötüléses crossovert elvileg az új debreceni BWM-gyárban építették volna, azonban az Autocar forrásai szerint a beruházás némi csúszásban van, ezért 2024-ig biztosan a BMW regensburgi üzemében fogják gyártani.

Harmadik generációs elektromos autókat gyárt majd a debreceni BMW-gyár

2025-ben kezdi meg a gyártást a BMW debreceni óriásüzeme, s a civisváros különleges helyet kap a német konszernen belül: az északkelet-magyarországi gyár lesz az első, ahol az elektromos autók harmadik generációjához tartozó járművek, a Neue Klasse kocsik készülnek.

A következő X1-eshez és az új Mini Countrymanhez hasonlóan a belépőszintű új elektromos autó is a BMW úgynevezett FAAR platformjára épül majd, amit a vállalat elsőkerék-hajtású autóihoz terveztek. Ennek kapcsán érdemes megemlíteni, hogy a brit lap szerint a gyártó idén hat új elektromos modellt dob piacra, majd újabb hetet 2023-ban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!