Van, hogy a mozgás és a diéta sem elég – amit sok háziorvos is rosszul tud a magas koleszterinszintről
Nincs elég alacsony koleszterinszint – vallja a korszerű tudományos eredményekkel összhangban Harangi Mariann egyetemi tanár.
Számos márkának van oroszországi gyára, amelyek közül kiemelkedik a Renault, a Stellantis és a Volkswagen. A jelenlegi helyzet ezt a három autóipari gyártót érinti a leginkább.
A Renault francia autóipari óriás, amely a Lada márkát és oroszországi gyárakat is birtokol, hétfő óta dollármilliárdokat veszített a piaci értékéből. A múlt hét szerdai 37,52 eurós csúcsról a Renault SA részvényeinek ára 29,22 euróra esett, ami 22,1 százalékos csökkenés.
A cég már a múlt héten figyelmeztetett, hogy bármilyen katonai konfliktus Kelet-Európában megzavarhatja ellátási láncait. Oroszországban a legnagyobb érdekeltségű európai gyártóként két üzemmel vannak jelen, Togliattiban és Moszkvában. A Renault-csoport számára ráadásul Oroszország Franciaország után a második legnagyobb piacot jelenti: a 2021-ben 38 százalékos piaci részesedéssel, több mint 560 ezer autó eladásával képviselték itt magukat, az Automotive News adatai szerint.
A Volkswagent és a Stellantist – amelyek mindketten Kaluga városában üzemeltetnek gyárakat szintén súlyosan érintették az Oroszországot sújtó nemzetközi szankciók. A Stellantis csoport a Mitsubishivel közös vállalatban Peugeot, Opel, Fiat és Citroen furgonokat gyárt a Moszkvától 180 kilométerre délnyugatra eső Kalugában. A hírek szerint a cég a következő hónapokra leállítja 10 000 egységnyi Európába irányuló exportját.
A Volkswagen 2007-ben nyitott gyárat ugyanitt, egymilliárd eurós beruházással – írta a Corriere Motori oldala. A német csoport ma az orosz piac számára fontos modelleket gyártja itt, mint a Tiguan, Polo és Skoda Rapid, valamint az Audi Q7 és Q8 SUV-k összeszerelése is részben itt zajlik. 2021-ben az üzem teljes kapacitása megközelítette a 120 ezer járművet. Ezenkívül a Volkswagen megállapodást kötött a helyi GAZ gyártóval más Volkswagen- és Skoda-modellek Nyizsnyij Novgorodban történő összeszereléséről.
A három legnagyobb európai gyártó mellett más márkák is rendelkeznek gyártási helyekkel Oroszországban. Moszkvától északra a Mercedes-Benz a GLE SUV-t és az E-osztályt építi egy 2019-ben megnyílt üzemben. A Ford ugyan 2019-ben kilépett az orosz piacról és bezárta két gyárát Szentpéterváron és Tatárföldön, de az országban továbbra is egy helyi partnerrel, a Sollersszel végeztet haszonjármű-összeszerelést.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nincs elég alacsony koleszterinszint – vallja a korszerű tudományos eredményekkel összhangban Harangi Mariann egyetemi tanár.
A magyar autósok drágán megfizethetik az izraeli-iráni konfliktus árát.
A minisztérium szerint nincs „klímakrízis”.