Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c7079c0b-878a-45f9-bf51-27b752ae64d1","c_author":"Domány András","category":"vilag","description":"A vártnál korábban tették közzé a hivatalos adatokat: a kormánypárti jelölt csekély különbséggel győzött, és könnyen lehet, hogy június 1-jén nem ő végez elsőként.","shortLead":"A vártnál korábban tették közzé a hivatalos adatokat: a kormánypárti jelölt csekély különbséggel győzött, és könnyen...","id":"20250519_lengyel-elnokvalasztas-elso-fordulo-hivatalos-eredmeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7079c0b-878a-45f9-bf51-27b752ae64d1.jpg","index":0,"item":"1e9c0de6-288f-45a7-ad12-287d43b2fb32","keywords":null,"link":"/vilag/20250519_lengyel-elnokvalasztas-elso-fordulo-hivatalos-eredmeny","timestamp":"2025. május. 19. 11:34","title":"Megvan a lengyel elnökválasztás hivatalos végeredménye, éles csata várható a második forduló előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ea76cf7-3f44-44b0-a8d8-f999ef8b6fcf","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"A jegybanki igazgatóság asszisztálása, a tulajdonosi jogokat gyakorló pénzügyi tárca hanyagsága és a képviselők hozzájárulása is kellett ahhoz, hogy több százmilliárd forint közpénz folyjon el az MNB-nél.","shortLead":"A jegybanki igazgatóság asszisztálása, a tulajdonosi jogokat gyakorló pénzügyi tárca hanyagsága és a képviselők...","id":"20250519_hvg-mnb-alapitvanyok-felugyelobizottsag-varga-mihaly-kezen-kozon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ea76cf7-3f44-44b0-a8d8-f999ef8b6fcf.jpg","index":0,"item":"eab30e9c-c237-4daf-af89-c6c33f7b0df4","keywords":null,"link":"/360/20250519_hvg-mnb-alapitvanyok-felugyelobizottsag-varga-mihaly-kezen-kozon","timestamp":"2025. május. 19. 06:35","title":"Az MNB-alapítványok eltűnt százmilliárdjai: amíg elnök nem lett, Varga Mihály sem zavartatta magát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"826984b2-d24c-4b57-9040-61ae8d834bb7","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Már több mint 9 millió román állampolgár szavazott a román elnökválasztáson. Az urnákat 21 órakor zárják.","shortLead":"Már több mint 9 millió román állampolgár szavazott a román elnökválasztáson. Az urnákat 21 órakor zárják.","id":"20250518_roman-elnokvalsztas-reszveteli-adat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/826984b2-d24c-4b57-9040-61ae8d834bb7.jpg","index":0,"item":"a17ae517-1d2a-4792-b17f-9dac4146c233","keywords":null,"link":"/vilag/20250518_roman-elnokvalsztas-reszveteli-adat","timestamp":"2025. május. 18. 17:04","title":"50 százalék felett a részvétel a román elnökválasztáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c661bdb-354c-4781-b3ab-6c994f132443","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Igaz, ezúttal újoncot indított a kormánypárt Vadász Sándorral szemben, aki köztartozás miatt vesztette el mandátumát.","shortLead":"Igaz, ezúttal újoncot indított a kormánypárt Vadász Sándorral szemben, aki köztartozás miatt vesztette el mandátumát.","id":"20250519_hajduhadhaz-idokozi-valasztas-vadasz-sandor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c661bdb-354c-4781-b3ab-6c994f132443.jpg","index":0,"item":"7fd13ca4-eb78-418e-a4b7-8685225d2cde","keywords":null,"link":"/itthon/20250519_hajduhadhaz-idokozi-valasztas-vadasz-sandor","timestamp":"2025. május. 19. 08:21","title":"A hajdúhadházi időközin még jobban kikapott a Fidesz, mint a tavalyi választáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e0054d7-e00a-42d2-acf4-e75b8d09fbbf","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Doors legendás énekese 1971 nyarán csatlakozott a 27-esek klubjához és a márványból készült szobrot 10 évvel később állították fel párizsi sírjánál.","shortLead":"A Doors legendás énekese 1971 nyarán csatlakozott a 27-esek klubjához és a márványból készült szobrot 10 évvel később...","id":"20250519_jim-morrison-ellopott-szobor-pere-lachaise-temeto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e0054d7-e00a-42d2-acf4-e75b8d09fbbf.jpg","index":0,"item":"cbdcb4bd-eb63-47d3-a4b1-4f718e068291","keywords":null,"link":"/kultura/20250519_jim-morrison-ellopott-szobor-pere-lachaise-temeto","timestamp":"2025. május. 19. 16:35","title":"Tök véletlenül került elő Jim Morrison mellszobra, amit közel 40 éve loptak el a sírjáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a12acd3f-1651-4111-9277-81cff583db6d","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"A pénzmosás elleni szabályok kiforgatásával revolverez a kormány mindenkit, aki közélettel foglalkozik; elkészült az új MNB-törvény tervezete; Magyarországra hozzák a BYD európai központját. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"A pénzmosás elleni szabályok kiforgatásával revolverez a kormány mindenkit, aki közélettel foglalkozik; elkészült az új...","id":"20250518_Es-akkor-szuverenitasvedelem-mnb-byd-akku-jarvany-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a12acd3f-1651-4111-9277-81cff583db6d.jpg","index":0,"item":"c72faaf5-55d9-437b-ade9-477be8ce184e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250518_Es-akkor-szuverenitasvedelem-mnb-byd-akku-jarvany-ebx","timestamp":"2025. május. 18. 07:00","title":"És akkor a Mikulás, a nyuszi és a fogtündér sem hozhat ajándékot külföldről a szuverén magyaroknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33f04282-40ab-409b-a7b2-090380ee6417","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Olyan sok műhold kering már a Föld körül, hogy forgalomirányítás kell az űrbe is. A gyorsan bővülő piacból egy kis magyar műholdgyártó, a C3S Elektronikai Fejlesztő Kft., is igyekszik kivenni a részét. A cég ügyvezető-tulajdonosával, Horváth Gyulával beszélgettünk, arról is kérdeztük, mit vár az újabb magyar űrhajós küldetésétől.","shortLead":"Olyan sok műhold kering már a Föld körül, hogy forgalomirányítás kell az űrbe is. A gyorsan bővülő piacból egy kis...","id":"20250519_hvg-horvath-gyula-uripari-mernok-c3a-interju-adok-es-vevok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33f04282-40ab-409b-a7b2-090380ee6417.jpg","index":0,"item":"4efe1701-de11-4c6a-8557-4e8d5d6c441c","keywords":null,"link":"/360/20250519_hvg-horvath-gyula-uripari-mernok-c3a-interju-adok-es-vevok","timestamp":"2025. május. 19. 13:30","title":"A magyar műholdgyártó, amelyik Elon Musk Starlinkjét is lekörözte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0de0480-afb5-4926-bdbf-c799e5227ae6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Szokatlan húzás a Microsofttól: megmutatták, mi az, ami már biztosan nem jelenik meg a Windowsban. Fotókon öt különböző Start menü, ami végül nem nyerte el a cég és a tesztelők tetszését.","shortLead":"Szokatlan húzás a Microsofttól: megmutatták, mi az, ami már biztosan nem jelenik meg a Windowsban. Fotókon öt különböző...","id":"20250517_microsoft-windows-11-start-menu-elvetett-koncepciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0de0480-afb5-4926-bdbf-c799e5227ae6.jpg","index":0,"item":"53233185-d9cb-4683-97e0-c38b8933af39","keywords":null,"link":"/tudomany/20250517_microsoft-windows-11-start-menu-elvetett-koncepciok","timestamp":"2025. május. 17. 20:03","title":"Kitálalt a Microsoft: 5 Start menü, ami végül Stop menü lett a Windowsban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A felrfrissített Corolla külseje minimálisan változott, a műszerfal azonban sokkal modernebb lett, miközben a hibrid hajtásláncokat nemcsak erősebbé, hanem kicsit takarékosabbá és egyben halkabbá is tették. A "japán Golf" újult erővel menetel tovább.
21,5 millió: 1938 és 2003 között ennyi Bogarat adott el a Volkswagen. 9 millió: 1948-tól 1990-ig ennyi fogyott a Citroën Kacsa különböző kiviteleiből. 53 millió: a Toyota ennyi Corollát dobott piacra 1966-tól napjainkig, ami egyértelmű rekord.
Hatalmas számok ezek, melyek arról tesznek tanúbizonyságot, hogy ezek a modellek maximálisan passzoltak, illetve passzolnak az adott kor szellemiségéhez, és az emberek tömegei számára biztosítottak, biztosítanak relatíve elérhető árú mobilitást.
A többek közt 2022-ben is a világ legnagyobb darabszámban értékesített négykerekűjeként jegyzett Toyota Corolla évtizedekkel ezelőtt így festett:
László Ferenc
És így mutat a legfrissebb nekifutás:
László Ferenc
Ráncok felvarrva
A japán gyártó 2018-ban a Corollának már a tizenkettedik generációját állította hadrendbe a VW Golf és az Opel Astra ellenében, így 2023-ra eljött az ideje a modellfrissítésnek.
Mivel a Corolla aktuális generációjának designja 5 év alatt sem fáradt meg igazán, a Toyota úgy döntött, hogy a külsőhöz nagyon óvatosan nyúl csak hozzá. Átrajzolták a hűtőrácsot és a lökhárítót, de például a lámpatestek mérete és formája már nem változott, a fejlesztők csak annyit tettek, hogy átvariálták kicsit a LED-ek elhelyezkedését.
László Ferenc
Érkezett három új fényezés, a Juniper Blue az ötajtós és a kombi, a Midnight Teal a szedán, a Metallic Grey pedig mindhárom modellváltozat esetében rendelhető.
Az Angliában gyártott ötajtós kivitel utastér és csomagtér fronton is jelentősen szűkösebb, mint a szintén a briteknél készülő kombi, illetve a Törökországban napvilágot látó szedán. Utóbbi két verzió nagyobb tengelytávval bír, és továbbra is a kombi a praktikum királya, ugyanis könnyen variálható csomagtere már alaphelyzetben is mintegy 600 liternyi cókmókot képes magába fogadni.
A sportos hangvételű GR Sport új lökhárítókat és 18 colos könnyűfém-felniket kapott, és remekül mutat a sportülések fejtámláján, valamint az indítógombon tetten érhető GR logó. Extra lóerőket viszont továbbra sem szabad remélni.
László Ferenc
László Ferenc
Belső értékek
A Dark Harmony nevezetű utastér a nevéhez méltó módon meglehetősen sötét és komor, mellette igazi felüdülést jelent a világosabb hangvételű Light Harmony, azonban ez sajnos csak és kizárólag a szedán esetében érhető el.
A műszerfal sokat változott, és ennek már itt volt az ideje. A 4,2-7 colos apró LCD-t felvonultató műszeregység helyére egy kiváló felbontású és igényes grafikájú 12,3 colos digitális panel érkezett, a 8 colos érintőképernyő mérete 10,5 colra nőtt.
László Ferenc
László Ferenc
Legalább ilyen fontos változás, hogy az új processzornak köszönhetően az infotainment rendszer sokkal gyorsabb lett, ezenkívül pedig a felhőalapú navigáció, a vezeték nélküli Apple CarPlay és a vezetékes Android Auto, illetve az OTA frissítések mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Remek dolog, hogy a klímát és a hifit továbbra is hagyományos gombokkal kezelhetjük, ellenben az ülésfűtés billenőkapcsolója már 2018-ban is nagyon régimódi volt, a váltókar feleslegesen hatalmas, a tolatókamera pedig még mindig pocsék minőségű.
Elöl új kamerát és radart kapott a Corolla, melyek révén nagyobb területet lát be, illetve érzékel az autó. Sokat fejlődtek a vezetéstámogató rendszerek, újdonság például a vészhelyzeti kormányasszisztens, illetve továbbfejlesztették a sávtartót és a táblafelismerést.
László Ferenc
László Ferenc
Hajtás pajtás
Mindkét hibrid hajtáslánc jelentős optimalizáción esett át. Az 1,8 literes 4 hengeres szívó benzinmotorra épülő alapváltozat teljesítménye 14 százalékkal 140 lóerőre nőtt, miközben a CO2 kibocsátás (és ezzel párhuzamosan a fogyasztás) 102-ről 100 grammra mérséklődött.
Hatalmas változást jelent, hogy az eddig picit lomhácska alaphibrid 0-100-as szintideje 1,8 másodperccel javult, így immár akár 9,1 másodperc alatt letudható egy ilyen gyorsulás.
László Ferenc
A 2 literes 4 hengeres szívóegységet felvonultató komolyabb verzió 6 százalékos teljesítménynövelést követően immár 196 lóerős produkciót ad elő, melynek köszönhetően álló helyzetből 7,9 helyett 7,4 másodperc alatt pattan fel 100 km/h-ra.
Érdekesség, hogy az erősebb hibrid hajtáslánc CO2 kibocsátása 110-ről 98 grammra csökkent, vagyis ez a kivitel hajszálnyival szerényebb étkű, mint 1,8 literes társa. Ez annak tudható be, hogy a nagyobb motort komolyabban átdolgozta a Toyota, és végre ez esetben is lítium-ion aksi váltotta az eddigi nikkel-fémhidrid telepet.
Az akkumulátor nagyobb kapacitású, kisebb méretű és könnyebb lett, optimalizálták a villanymotort és a vezérlőrendszert, illetve alacsony viszkozitású olajat vezettek be.
László Ferenc
László Ferenc
Vezetési élmény
A benzinmotor gyorsítás közben 300-500-zal alacsonyabb fordulatszámon üzemel, az áthangolt hajtáskarakterisztikának köszönhetően kevésbé bégetős CVT-s hibridként, sokkal hagyományos értelemben vett autószerűbb kocsiként viselkedik a Corolla. Nem mellesleg pedig 2,5 decibellel halkabb lett az utastér.
A villanymotornak az eddiginél nagyobb szerepe van a hajtásban, a gázpedál lenyomása és a gyorsulás között az eddiginél közvetlenebb a kapcsolat. A Spanyolországban változatos körülmények mellett tesztelt Corollák átlagfogyasztása 4,5-5,5 liter körül alakult, terveink szerint e tekintetben a közeljövőben összehasonlítjuk majd a faceliftes Corollát a sokak által új hibrid etalonnak tartott Honda Civic-kel.
László Ferenc
László Ferenc
A Toyota adatai szerint a most debütált ötödik generációs hibrid technika akár 80 százalékban elektromos haladást tesz lehetővé, szemben a negyedik, illetve harmadik generáció 72, illetve 68 százalékos értékével. Értelemszerűen ennek a városi használat kedvez, autópályán továbbra is a benzinmotor dominál.
A kormányműhöz és a felfüggesztéshez nem nyúltak hozzá, de nem is kellett, vezethetőség fronton eddig is, most is pazar a Corolla.
A menetpróbán néhány száz kilométert egy Corolla Cross-szal is volt szerencsénk megtenni, és bár kategóriájában a Corolla SUV-osított verziója abszolút jól teljesít, az alacsonyabb építés és a szerényebb tömeg miatt nem érhet a normál Corolla nyomába. Mely egyébként fogyasztásban is ráver 1-2 decit a Cross kivitelre.
–: az ötajtós szerény helykínálatú, gagyi tolatókamera, nincs dízel alternatíva.
A Corolla ráncfelvarrása során a Toyota csak ott vágott a sebészkéssel, ahol arra ténylegesen szükség volt, ott viszont határozott vágásokat ejtett. Ennek jegyében a külső design csak minimálisan változott, a műszerfal viszont lényegesen modernebb lett, a hajtásláncot érintő változásoknak köszönhetően pedig menetdinamika, fogyasztás, vezetési élmény és komfort tekintetében is előrelépésnek lehetünk tanúi.
Sajnos az árak is jelentősen megemelkedtek, javarészt a magasabb alapfelszereltség és a modernebb technika miatt. Az ötajtós Corolla 1,8 literes hibrid alapmodellje 12,2 millió forinton nyit, a jól felszerelt példányok pedig 14,6 millió forintba kerülnek. A 2 literes verzió minimum 13,2 millió forint ellenében vezethető haza, de akár 15,6 millió forintot is a kasszában hagyhatunk érte, és a kombi kicsit még drágább.
A szedánból kicsit később érkezik Magyarországra a ráncfelvarrt modell, addig viszont le lehet csapni az igen jó árú, akár már 8 millió forint ellenében begyűjthető kifutó modell benzines alapváltozatára.
A divatterepjárósra hangolt, összkerék-hajtással is rendelhető Corolla Crossból hamarosan befut az 1,8 literes új kivitel, a 2 literes verziót pedig 14,1-17,3 millió forintos áron jegyzik.
Szerinte a Harcosok Klubja azt mutatja, hogy valódi tartalmi és személyi változást nem tervez a Fidesz, csak technológiai-módszertani módosításokat hajt végre.