Megnéztük a Formula E orvosi autóját, amit villany helyett még biturbó V6 hajt

Mutatjuk az elektromos Formula–1-nek is nevezett versenysorozat Porsche gyártmányú kiszolgálójárműveit.

  • hvg.hu hvg.hu
Megnéztük a Formula E orvosi autóját, amit villany helyett még biturbó V6 hajt

Az elmúlt hétvégén a Formula E berlini futamán nemcsak a Porsche Taycan Safety Cart, hanem a szintén Porsche gyártmányú Medical Cart és Rescue Cart is megtekintettük.

László Ferenc
László Ferenc

Míg az akár 761 lóerős teljesítményre képes Taycan egy 100 százalékban elektromos hajtásláncú, és többek közt sportkombi változatban is gyártott modell, addig a Formula E orvosi és mentőautójaként funkcionáló Macanban még régi vágású belső égésű motor található.

László Ferenc
László Ferenc

A mellékelt képeken látható Macan S-ekben konkrétan egy 380 lóerős teljesítményű, illetve 520 Nm nyomatékú 2,9 literes biturbó V6-os benzinmotor található, mely egy hétfokozatú PDK automata váltón keresztül hajtja meg a négy kerekeket.

László Ferenc
László Ferenc

A 0-ról 100 km/h-ra ideális esetben 4,8 másodperc alatt felpattanó, 32,1 millió forintos alapárú szabadidő-autó végsebessége 259 km/h. Ugyanennek a motornak a 440 lóerős és 550 Nm-es produkcióra képes verziója a Macan GTS esetében 4,3 másodperces 0–100-as szintidőt, illetve 272 km/h csúcstempót tesz lehetővé.

Érkezőben egyébként a teljesen új, immár 100 százalékban elektromos Macan, melynek teljesítménye akár a 600 lóerőt is elérheti. A villany Macan prototípusával nemrégiben testközelből ismerkedtünk meg.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.