szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

Michelisz Norbert kétszeres világkupa bajnok továbbra is éhezi a sikert, újabb túraautós győzelmekre vágyik és az éppen csak megkezdett ralis karrierjét is tovább szeretné folytatni.

A 2019-ben WTCR világkupa bajnokságot nyert Michelisz Norbert az elmúlt szenzonzáró versenyhétvégén Makaóban szerzett első és nyolcadik helyével a TCR World Tour 2023-as bajnoka lett. A 39 esztendős himesházi származású pilóta nemrégiben érkezett haza Magyarországra, egy budapesti szponzori eseményen váltottunk vele néhány szót.

Mindenki Norbija elmondta, hogy az idei szezon mélypontját egyértelműen a hungaroringi verseny jelentette, melyen a rajt után kilökték, és amely futam az egyetlen volt 2023-ban, melyen nem sikerült pontot szereznie.

Ezzel szemben a bathursti viadal jelentette az egyik csúcspontot, mely legendás ausztrál pályán az egyik futamot sikerült is megnyernie, az igazi katarzist pedig a szezonzáró makaói helyszín jelentette, ahol végülis sikerült bezsebelnie a bajnoki címet.

"Elmondhatatlanul büszke vagyok, hogy megszereztem a TCR World Tour bajnoki címét. Ez a szezon nagyon kemény volt, hihetetlenül kiélezett volt a verseny, és pályafutásom talán legjobb, leginkább összeszedett teljesítményére volt szükségem a győzelemhez" – mondta a karrierjét igen későn, 21 évesen kezdett versenyző.

László Ferenc

Michelisz hozzátette, hogy élvezte a küzdelmes évadot, amely meglátása szerint nemcsak versenyzőként, hanem nézőként is izgalmas lehetett, azt viszont sajnálja, hogy Magyarországon csak körülményesen lehetett élőben figyelemmel követni a széria eseményeit.

Mint megtudtuk, kiváló az összhang a magyar versenymérnökével, az általa 8 éve ismert Boriszov Dániellel. Michelisz elmondta, hogy a versenyautóban ülve sokszor még anyanyelvén is nehéz kifejeznie az összetettebb gondolatait, így mindenképpen örül annak, hogy "Borisszal" rádiózhat, illetve elemezheti ki utólag a különböző telemetriai adatokat és történéseket.

A jövő évi szerződései még nincsenek aláírva, ez azonban nem jelent meglepetést, az év ezen időszakában ez normálisnak mondható. Mint megtudtuk, jövőre is szívesen versenyezne a Hyundai csapatban, és örömmel venné, ha új gyártók csatlakoznának a TCR világkupához.

Kováts Botond, az OMV Hungária marketing menedzsere és Michelisz Norbert
László Ferenc

A Hyundai előreláthatólag jövőre is az Elantra N versenyautó változatát állítja majd hadrendbe a bajnokságban. A koreai gyártó ezen szedánja Magyarországon nem kapható, de a többi versenyhelyszínen komoly reklámértékkel bír.

Jövőre jó eséllyel Cupra Leonokkal és állítólag Toyota Corollákkal egészülhet ki a mezőny, de egyelőre még semmi sincs kőbe vésve. A hibrid hajtásláncoknak az eredeti tervek szerint már 2023-ban meg kellett volna jelenniük a túraautózásban, erre azonban várhatóan még jövőre sem kerül sor, így leghamarabb csak 2025-ben kerülhet villanymotor a TCR autók benzinmotorja mellé.

Norbi sajnálattal értesült azon fejleményekről, melyek szerint jövőre várhatóan nem versenyezhet mogyoródi közönség előtt, az éppen felújítás alatt álló Hungaroringen, ugyanis az időközben előreláthatólag FIA minősítést szerző TCR World Tour az előzetes híradások szerint 2023-ban csak egyetlen európai, konkrétan olasz helyszínre fog ellátogatni.

Hyundai Elantra N TCR, melynek utcai változata 280 lóerős
TCR World Tour

Michelisz kifejtette, hogy gyorsan múlik a jóllakottság érzése, és szeretne még néhány bajnoki címet szerezni. Továbbra is a túraautózásra kíván fókuszálni, de idei debütáló futamát követően jövőre is szívesen vezetne raliautót, és szeretne az élmezőnnyel küzdeni.

A raliban teljes szezont egész biztosan nem tud majd teljesíteni a túraautós fő csapásvonal mellett, illetve megjegyezte, hogy bár alapvetően a sprintversenyek jönnek be neki, a későbbiekben akár hosszútávú, endurance szériákban is megmérettetné magát.

Michelisz 440 ponttal zárta az idei TCR bajnokságot a 430 pontos Yann Ehrlacher (Lynk & Co) és a 414 pontos Rob Huff (Audi RS3) előtt. Norbi csapattársa, a tavalyi bajnok spanyol Mikel Azcona ötödikként fejezte be az évadot 341 ponttal.

Hyundai i20 N Rally2-es autóval 13. lett Norbi élete első raliján
Makai Gergely / MGR Images

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!