szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megkezdődött az egyedi külső megjelenésű és tisztán elektromos hajtásláncú SSangYong Torres EVX hazai forgalmazása.

A SSangYong tavaly nyáron vezette be a magyar piacra korrekt ár-érték arányú középkategóriás új divatterepjáróját, a Korando és a Rexton közé ékelődő Torrest, mely benzines típusnak most megérkezett a tisztán elektromos hajtásláncú testvérmodellje.

A benzines Torres
SsangYong

A normál Torrestől eltérő kialakítású Torres EVX Style alapfelszereltséggel 16 millió forinttól indul, a jobban felszerelt Premium kivitelért pedig 17,4 millió forintot kérnek el. Az általános garancia 7 év, illetve 150 ezer kilométer.

Az elektromos Torres EVX
SsangYong

A 207 lóerős teljesítményű és 339 Nm nyomatékú villanymotorral szerelt újdonság 73,4 kWh kapacitású akkumulátora 462 kilométeres hatótávolságot biztosít.

SsangYong

A lítium-vas-foszfát telep AC-n maximum 11 kW-tal tölthető, 300 kW-os DC gyorstöltővel pedig akár 37 perc alatt letudható egy 10-80 százalékos töltés.

SsangYong

A 4,71 méter hosszú kétkerék-hajtású Torres EVX 2,4 tonnát nyom a mérlegen, 8,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra és 175 km/h a végsebessége.

SsangYong

Viszonyításképp, a 163 lóerős és 280 Nm-es 1,5 literes turbós benzinmotorral szerelt normál Torres 10-14 millió forintba kerül.

A Torres EVX egyik fő riválisa az általunk nemrégiben alaposan letesztelt BYD Seal U, mely 218 lóerővel, 310 Nm-rel és 71,8 kWh aksival 16,3 millió forinton nyit, a 87 kWh-s jobban felszerelt kivitelért pedig 17,5 millió forintot kérnek el.

A 6 év, 150 ezer kilométer garanciával árult kínai újdonság hatótávolsága 420-500 kilométer magasságában alakul.

 

BYD Seal U
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!