Népszabadság-felvásárlás: GVH-áldás.

Utolsó frissítés:

Élhet a többségi tulajdonos jogaival a svájci Ringier-csoport B.V.

Élhet a többségi tulajdonos jogaival a svájci Ringier-csoport B.V. Tabora nevű amszterdami leányvállalata a Népszabadság Kiadó és Nyomdaipari Rt.-ben (NK) - felülbírálva saját korábbi álláspontját így döntött kedden a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa. A Tabora 2003-ban vásárolta meg a piacvezető politikai napilapot kiadó NK Rt. 17,7 százalékát a német Bertelsmann-csoporttól, ezzel 67,6 százalékra növelve részesedését (HVG, 2003. június 6.), ami a GVH első határozata szerint hátrányosan befolyásolta volna a piaci versenyt. Ezt a versenyfelügyeleti határozatot a Ringier-cég és az NK együtt megtámadta a Fővárosi Bíróságon, az pedig új eljárásra kötelezte a GVH-t, amely most - helyt adva saját előzetes szakértői véleményének (HVG, 2005. március 19.) - úgy látta, a korábban szintén a Ringier-csoportba tartozott Magyar Hírlap értékesítése a politikainapilap-piacon megszüntette a kártékony erőfölényt. Ez azonban elvileg jellemző maradhat a hirdetési piacra, miután a svájciak jelentetik meg a piacvezető bulvárnapilap Blikket, illetve a monopolhelyzetű Nemzeti Sportot. Így a versenytanács most - bíróságon ismételten, akár a versenytársak által is megtámadható - döntésében arra kötelezte a svájciakat, hogy az NK Rt. és a többi Ringier-lap hirdetési ügyeit egy éven keresztül külön szervezetben intézzék, s nem léphetnek fel közösen sem a hirdetőknél, sem az ügynökségeknél, a Népszabadság reklámtarifái pedig két éven át nem haladhatják meg a piaci átlagárat.