MTI / hvg.hu Tech

A fiatalok jól tudják, hogy a Facebook és a Snapchat manipulálja őket, de nem szeretnének leszakadni róluk

A mai amerikai tinédzserek gyakran nyomkodják az okostelefonjukat, többségük szinte folyamatosan figyeli a közösségi médiát, és jobban szeretik a szöveges üzengetést, mint a személyes beszélgetést – ez derült ki a Common Sense Media nevű nonprofit szervezet által végzett, az amerikai 13-17 évesek körében reprezentatív felmérésből. A sok szempontból itthoni viszonyok közt is érvényesnek tűnő eredményekkel előálló kutatók azt is megállapították: a kamaszok életére saját érzetük szerint jó hatással van a közösségi média, magabiztosabbnak, kevésbé magányosnak és kevésbé letörtnek érzik magukat.

hvg.hu Tech

A magyar fiatalok a Vibert szeretik, a Google+ az 50-59 évesek világa

Átrendeződni látszik a közösségi média világa, ugyan továbbra is a Facebook vezet, azonban a vizualitásra építő oldalak egyre nagyobb teret nyernek – derült ki a KutatóCentrum legfrissebb Web2.0 Reportjából. A legaktívabb a Facebook közönsége, a legpasszívabbak a Twitter-felhasználók. A legidősebb közönsége a Google+-nak van, míg az Instagram, Viber és Snapchat egyértelműen a fiatalok közege.

hvg.hu Tech

Google+ = iWiW

A közösségi webet használók egyharmada mobilról és munka közben is bejelentkezik kedvenc felületére – derült ki a KutatóCentrum idei első negyedéves Web2.0 Report felméréséből. Továbbra is a Facebook tudja leginkább aktivizálni a közösségét, míg a Google+ ugyan növelte regisztrált tagjainak számát, azoknak mindössze egyharmada aktív.

Balogh Csaba Tech

A blog nem halott és élvezi

A blog nem hal meg - hirdeti a hvg.hu Goldenblog versenyének idei mottója. Az viszont kétségtelen, hogy a műfaj alaposan átalakul. Okostelefon, táblagép, Facebook és Twitter - ezek mind hatással vannak arra, hogy az online naplóírás hogyan is néz ki ma. Többen blogolnak, mint ahányan tudnak róla.


A címlapról ajánljuk