#point of view

Ilyen egy gyilkos szemén keresztül látni a világot
 

Ilyen egy gyilkos szemén keresztül látni a világot

A szubjektív beállítás révén a néző egy az egyben belehelyezkedhet egy szereplő nézőpontjába: ez a gyakran használt filmnyelvi eszköz a számítógépes játékokkal vált igazán ismertté, de története sokkal régebbre nyúlik vissza. A héten bemutatott, teljes egészében belső nézetből felvett Hardcore Henry apropóján érdemes végigvenni a filmtörténet legizgalmasabb szubjektív jeleneteit – vagy akár filmjeit.

Lichter Péter Lichter Péter

Végre egy film, amiben tényleg a néző a főhős
 

Végre egy film, amiben tényleg a néző a főhős

A Hardcore Henry a filmes E/1 mintapéldája, egy olyan vizuális újdonság, ami a belső nézetes, lövöldözős (FPS) videojátékokra épít. Vagyis másfél órán keresztül a néző lehet Hardcore Henry, aki a futurisztikus Oroszországban kényszerül helyretenni a gazembereket, miközben saját múltját is próbálja összerakni. A történet egyébként nem több egy tisztességes akciófilmnél, itt-ott sci-fi beütésekkel, de az izgalmas forma miatt érdemes mozijegyre áldozni.

Bodnár Zsolt Bodnár Zsolt